Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Byta hemsida och flytta ikoner.
-
AuthorPosts
-
Jag har lagt till några spel och nu är hemsidan full. Hur gör man för att flytta ikonerna och växla sida? Jag har provat med hålla ikonerna “intryckta” under en tid men det funkar inte. Det verkar som den låst. hur gör man för att låsa upp den?
@gthsv 1283 wrote:
Jag har lagt till några spel och nu är hemsidan full. Hur gör man för att flytta ikonerna och växla sida? Jag har provat med hålla ikonerna “intryckta” under en tid men det funkar inte. Det verkar som den låst. hur gör man för att låsa upp den?
Det blir automatiskt en ny board om du installerar mer än 16 applikationer. “Slida” i sidled med fingret så kommer du till en ny board. För att flytta så håller du fingret på samma ikon ca 2-3 sekunder och då börjar alla ikonerna att vibbrera. Då kan man flytta runt dem genom att peka på en och flytta den med fingret!
// h
Egentligen så behöver du bara ha 2 ikoner för att flytta till en annan sida. Bara att hålla inne på en ikon tills den börjar skaka och sen dra den åt höger och vänta där ett tag. Då kommer den öppna en ny sida. Man kan tro att den bara byter när man har fyllt upp en hel sida, (4×4 platser) men så är inte fallet.
Själv kör jag bara med 4×3, alltså 3 rader med ikoner. Tycker det blir finast och passar mitt tema bättre.
Och du säger att den är “låst”? Den funktionen tror jag inte finns så sannolikt gör du bara fel 🙂
Får du ikonerna att börja skaka för övrigt?
Jag har tryckt på ikonerna i någon minut men inget händer. Den måste vara låst på något vis? snälla hjälp!
@gthsv 1309 wrote:
Jag har tryckt på ikonerna i någon minut men inget händer. Den måste vara låst på något vis? snälla hjälp!
Först trycker du på hem-knappen så att du kommer till ditt skrivbord. Sen håller du fingret på en ikon, precis som att du skulle öppna den fast du håller kvar fingret i några sekunder. Då börjar alla skaka och du kan flytta runt på dem.
Har försökt nu ett antal gånger men det är omöjligt att få ikonerna att skaka. Det måste finnas något “lås”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.