Byta ikon på mapp

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej jag går på saken direkt.

Jag har antingen missförstått eller så är jag helt enkelt en dålig google-sökare
    Jag skulle vilja ha som bilden på vänster där uppe där det står “Games” etc. Jag är inte helt hundra på om det är mappar eller vad han använder, jag försökte klura ut hur man bytte ikon på mappar vilket inte gick så bra, klurade endast ut hur man bytte ikon på appar. Som app-store som jag bytte till “games” bara för att testa, “safari” var default från temat. Så jag skulle vilja veta hur man byter ikon på MAPPAR och inte APPAR.:(

Tack

dBar_dragonContest.jpg[IMG]http://data.fuskbugg.se/skogsturken/IMG_0002.PNG[/IMG]

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Han använder Categories som är det som vi använde som mappar innan folders. Categories låter dig ändra ikonen på dina mappar men de mapparna är inte lika smidiga som Folders i 4.0.

Om du vill byta ikonen på folders så hittar du den i Systemvarcoreservicesspringboard.app någonting, så ligger där en ikon som heter Foldersicon.png som du kan ändra från den tråkiga grå färgen till något vackrare.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.