Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Byta nummer till röstbrevlådan ?
-
AuthorPosts
-
Hur sjutton gör man det ?? Vi har bytt från Telia till Ventelo 🙁
Min byts autmatiskt om jag byter SIM-kort. Testa att respringa eller resetta nätverksinställningarna
Inte helt enkelt 🙂
*5005*86*144# “tryck på ring”
Det var lösningen.
Det fungerar inte med halebop (*5005*86*147# “tryck på ring”) av någon anledningen. Jag är inte den enda med halebop som har detta problem (Byta nummer till röstbrevlåda – MacWorld – allt om Mac & iPhone)
Dessutom upptäckte jag också att om man tittar i inställningar/telefon längst ner hittar man “TELIA- tjänster” med nummer till telias olika tjänster. Inte mycket nytta man har av dessa med halebop abonnemang :confused:
Jag har en olåst Iphone med Tele2 och skrev in *5005*86*XXX# och tryckte sedan på ring knappen så fixade allt sig. XXX byts givetvis ut till numret som går till röstbrevlådan för den operatör som ni har. Kan det vara så att det inte går att ändra i en låst Iphone?
@zoro 60299 wrote:
Det fungerar inte med halebop (*5005*86*147# “tryck på ring”) av någon anledningen. Jag är inte den enda med halebop som har detta problem (Byta nummer till röstbrevlåda – MacWorld – allt om Mac & iPhone)
Så här säger Halebop själva:
Det beror på att knapparna i telefonen är hårdkodade och vi har tyvärr inte fått några modeller som är specifika för Halebop.
Förslagsvis, så kan du lägga in *101# och Automatisk kundtjänst i Kontakter, och som favoriter, så kommer du snabbt åt dessa nummer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.