Byta ROOT lösen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Byta ROOT lösen?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej!

Jag har ju läst mycket om att man ska byta sitt root lösen när man JBar men alla trådar är gamla och jag hittar inget fräscht, jag provade att ansluta till iphonen med en ssh klient och det gick inte, behöver man inte längre oroa sig för detta när man JBar? Jag körde nyss jailbreakme.com.

Mvh

muffins
    Member
    Post count: 1906

Du måste installera openssh för att kunna ssha till telefonen.
    Därefter kan du byta ditt rootlösenord.
    Alternativt om du har en terminalklient på telefonen så går det att byta rootlösen också.

malm
    Member

Mao så behöver jag inte byta pass förrän jag installerar openSSH?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nä prexis

malm
    Member

Ok men va härligt tack tack.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Inget openssh = inget dataintrång.
    När Mobileterminal finns för iPhone 4 kan du börja tänka på att installera openssh. Använd i-Funbox för att lägga över filer så länge.

kattis73
    Member
    Post count: 7

Hm, en fråga angående detta. Har just jailbreakat med jailbreakme.com. Det gick bra. Funderade i asmma banor som trådstartaren. Jag har alltså inte SSH installerat om jag inte gör det aktivt? Men är det inte en risk ändå?

Citerar något jag hittade på nätet:

“If you’re running your iPhone jailbroken and using the SSH service it’s very worthwhile to make these changes to the default passwords. Even if you do not use SSH, keep in mind that other core iPhone services may have security holes and exploits in future – so the password change is a good idea all the way round.”

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@kattis73 74207 wrote:

Hm, en fråga angående detta. Har just jailbreakat med jailbreakme.com. Det gick bra. Funderade i asmma banor som trådstartaren. Jag har alltså inte SSH installerat om jag inte gör det aktivt? Men är det inte en risk ändå?

Citerar något jag hittade på nätet:

“If you’re running your iPhone jailbroken and using the SSH service it’s very worthwhile to make these changes to the default passwords. Even if you do not use SSH, keep in mind that other core iPhone services may have security holes and exploits in future – so the password change is a good idea all the way round.”

Har du inte installerat OpenSSH så är du utom risk för intrång den vägen

Zyper
    Member
    Post count: 15

Andvänder inte iPhoneBrowser SSH?

Det funkar perfekt för mig på min iphone 4 iallfall att flytta filer med det och jag har inte installerat openSSH, endast kört jailbreakme.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@zyper 74506 wrote:

Andvänder inte iPhoneBrowser SSH?

Det funkar perfekt för mig på min iphone 4 iallfall att flytta filer med det och jag har inte installerat openSSH, endast kört jailbreakme.

Nej den använder USB-sladden. SSH är ett trådlöst alternativ.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.