Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › byta skärm och powerknapp själv?
-
AuthorPosts
-
Tjena, det ligger till såhär..
En tjejkompis hem hem från USA med en iphone som höll i ungefär 1 år. Och det här var länge sen, strax efter lanseringen tror jag.
Felet är att powerknappen inte reagerar alls och att BARA övre halvan på pekskärmen är trasig/inte reagerar. Annars så funkar allt.. (ta i trä) Den visar alla färger och så bra så det är bara touchen som inte funkar..
Och i samband med att den pajjade så googlade vi runt lite och kollade vad det skulle kosta att reparera den, har för mig på att det billigaste vi hittade var runt 1800:- och eftersom hon gav drygt 2000 för den ny så sket vi såklart i det.
Men nu har den legat och skräpat i min byrålåda nått år. Och eftersom min sonyericsson w800 börjar ge vika så tänkte jag om det var möjligt att fixa till Iphonen i “körbart” skick..Men nu till frågorna.. Man får ju läsa sig gråhårig på google eftersom allt är rätt nytt för mig så jag snör iväg en tråd här istället och hoppas på att någon vänlig själ ska svara.
Sitter powerknappen och touchen i samma enhet?
Vart köper man dom billigaste reservdelarna? ebay?
Är det värt det överhuvudtaget? Om det nu är möjligt.öö Modellnr: A1203
Det är en 8giggare 2st generation antar jagTack på förhand..
/gurun@gambler2k 48806 wrote:
1 – Sitter powerknappen och touchen i samma enhet?
2 – Vart köper man dom billigaste reservdelarna? ebay?
3 – Är det värt det överhuvudtaget? Om det nu är möjligt.1 – Nej, och det är inte så lätt att byta. Finns instruktioner i youtube ifall du vill prova.
YouTube – How to Fix Iphone On-Off Button on the Cheap or Free
YouTube – iPhone 3G TouchScreen Repair Part 1
2 – Tycker personligen att Mr Gizmo är bäst, de har en dessutom en butik i Stockholm. MrGizmo – Selected Gadget & Unika Prylar Tillbehör
3 – Jag har gjort det själv så det är möjligt men när det gäller 2G så är det nog inte värt.Ok, tack för svar..
Men det är allså möjligt att bara halva touchen funkar och det fortfarande är hårdvarufel? Läste nånstans för lääääääääänge sen att man kunde återställa nått som skulle göra att touchen funkar igen…Vad gällandes home knappen kan du behöva byta själva kontakten på den och det som sitter under, men eftersom du har problem med touchen på skärmen samtidigt så är min gissning att du har glappkontakt med kontakterna.
Skruva i sär mobilen och sätt fast de 3 kontakterna som är döpta 1 2 3.
Om Homeknappen fortfarande inte fungerar efter det så är själva knappen trasig, om skärmen fortsätter att vara knas efter att du lagat den är det enklast att bara köpa en ny iPhone istället för att byta skärm, plastram, home-knappen, ljussensorn och högtalaren.
Om du lämnar iväg mobilen för reparation så ser jag ingen skillnad på 5200 eller 4000 i reparationskostnader.
@mossarelli 48819 wrote:
Om Homeknappen fortfarande inte fungerar efter det så är själva……
Nu var det ju powerknappen som var trasig 😉
Men ska ut på en promenad sen ska jag sätta mig å pilla lite med telefonen, återkommer senare…. utan hår….Jag rekommenderar att lämna in den på iFon, Allt för din iPhone, om ni inte vill pilla själva.
Dom är skitduktiga på att laga trasiga iPhone.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.