Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Byta upp sig eller vänta?
-
AuthorPosts
-
Sitter i dagsläget på en Iphone 3G 8gb som jag köpte för ca 9mån av en icke så teknisk tjej till ett bra pris.
Nu undrar jag om det är värt att binda upp sig på ett abonemang istället och få en iphone 3gs till det, eller om man ska avvakta och se om det kommer något nytt intressant i framtiden. Har kollat lite på SE’s nya Satio, men jag gillar ju apple 🙂Har ni några förslag till en villsen själv?
mvh
@donron 43919 wrote:
Sitter i dagsläget på en Iphone 3G 8gb som jag köpte för ca 9mån av en icke så teknisk tjej till ett bra pris.
Nu undrar jag om det är värt att binda upp sig på ett abonemang istället och få en iphone 3gs till det, eller om man ska avvakta och se om det kommer något nytt intressant i framtiden. Har kollat lite på SE’s nya Satio, men jag gillar ju apple 🙂Har ni några förslag till en villsen själv?
mvh
Svaret sitter du nog själv på….
Det kommer alltid att komma något nytt som är snabbare och bättre.
Någon ny iPhone kommer nog inte förrän i mitten av 2010 (troligtvis).
Behöver du det idag, eller kan du vänta? Är du nöjd som det är?
3GS är ungefär dubbel så snabb som 3G i interfacet, och när det gäller spel osv.
Ja så bråttom har jag ju inte dirrekt, tänkte bara höra efter vad folk hade för åsikter.
Är det ren chansning du gör på 2010 eller har du hört det på ryktesvägen?@donron 43935 wrote:
Ja så bråttom har jag ju inte dirrekt, tänkte bara höra efter vad folk hade för åsikter.
Är det ren chansning du gör på 2010 eller har du hört det på ryktesvägen?iPhone 2G lanserades i mitten av 2007.
iPhone 3G lanserades i mitten av 2008.
iPhone 3GS lanserades i mitten av 2009.
Går på känsla 🙂
Sitter i samma sits som du.. Jag har en 3g 8gb.
Men jag har bestämt mig för att vänta in nästa iPhone istället.
Tycker skillnaden mellan 3g och 3gs är för liten för att det ska vara värt det.@thian 43975 wrote:
Sitter i samma sits som du.. Jag har en 3g 8gb.
Men jag har bestämt mig för att vänta in nästa iPhone istället.
Tycker skillnaden mellan 3g och 3gs är för liten för att det ska vara värt det.Har du verkligen testat 3GS vill du inte tillbaka till 3G men orkar du vänta på 4G med digital kompass, mail med 4-färgsikoner och n-standard wlan så ok…
@freebo 43981 wrote:
Har du verkligen testat 3GS vill du inte tillbaka till 3G men orkar du vänta på 4G med digital kompass, mail med 4-färgsikoner och n-standard wlan så ok…
Jag har testat 3gs flera gånger. Tycker ändå inte det är värt det.
Hur vet du att dessa funktioner finns på den nya iPhonen ?Hehe, för den som missade ironin så sitter jag verkligen inte på mer info än någon annan här. Att byta upp sig handlar ju alltid om stålar, har man kulor och intresset är ett byte ganska självklart men då pengar är en trång sektor för de flesta inklusive mig själv måste ju var och en väga pro’s and con’s mot plånboken
p.s. då IEEE spikade 802.11n som standard den 11/9 är sannolikheten att den kommer ganska stor. Det där med 4-färgsikoner för mail… tja…. digital kompass…well =)
Jag sitter i samma position som er Thian och DonRon, och jag kommer iaf vänta till mitten av 2010 då även mitt abonemang går ut. perfekt! :laugh:
Tycker det känns som den nya (om det nu kommer en) iphonen måste vara ganska mycket “bättre”, då de andra märkerna börjar knappa in så smått. Dessutom var skillnaden inte så enorm på 3g->3gs som 2g->3g, eller?
Skulle dock aldrig få för mig att byta till något annat än iphone. Den är för kanon.
@freebo 44035 wrote:
Hehe, för den som missade ironin så sitter jag verkligen inte på mer info än någon annan här. Att byta upp sig handlar ju alltid om stålar, har man kulor och intresset är ett byte ganska självklart men då pengar är en trång sektor för de flesta inklusive mig själv måste ju var och en väga pro’s and con’s mot plånboken
p.s. då IEEE spikade 802.11n som standard den 11/9 är sannolikheten att den kommer ganska stor. Det där med 4-färgsikoner för mail… tja…. digital kompass…well =)
Pengarna är inget problem.
Jag tycker helt enkelt det är onödigt, vet inte hur jag ska göra med mitt abb osv.
Ett halvår efter jag köpt min Macbook, kom det en ny. Den såg identisk ut men hade större minne, bättre grafikkort mm. (samma som 3g – 3gs)
Jag köper inte en ny MB för det, utan det gör jag när datorn går sönder. Likadant med iPhonen, köper ny när den går sönder eller när abbet går ut, enkelt 🙂@bozz 44045 wrote:
Jag sitter i samma position som er Thian och DonRon, och jag kommer iaf vänta till mitten av 2010 då även mitt abonemang går ut. perfekt! :laugh:
Tycker det känns som den nya (om det nu kommer en) iphonen måste vara ganska mycket “bättre”, då de andra märkerna börjar knappa in så smått. Dessutom var skillnaden inte så enorm på 3g->3gs som 2g->3g, eller?
Skulle dock aldrig få för mig att byta till något annat än iphone. Den är för kanon.
Exakt, köpte också min 3g när den kom ut . kommer komma en ny lur lagom till abbet går ut 🙂
Personligen tycker jag så här, har du en fungerande 2 eller 3G så ska du vänta. Har du ingen iPhone så köper man den nya 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.