Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Byta ut ikoner
-
AuthorPosts
-
Sitter och nöter och nöter…Jag har lyckats fixa in Whitoken´s tema, Men vill nu byta mina ikoner på telefon,sms,itunes apparna, Detta har inget med temat att göra men undrar hur i h-vete man skall gå tillväga med detta?
Vill inte skapa en mapp med Categories utan vill byta ut direkt ikonen alltså, Men hur skall man göra detta?
För det går väl? 🙁
@tattoos777 47793 wrote:
Sitter och nöter och nöter…Jag har lyckats fixa in Whitoken´s tema, Men vill nu byta mina ikoner på telefon,sms,itunes apparna, Detta har inget med temat att göra men undrar hur i h-vete man skall gå tillväga med detta?
Vill inte skapa en mapp med Categories utan vill byta ut direkt ikonen alltså, Men hur skall man göra detta?
För det går väl? 🙁
Det har med temat att göra.
Du måste göra egna ikoner och lägga dom i temats mapp där alla andra ikoner ligger.
Vad du ska döpa bilderna till får du luska ut lite via google eller annat roligt, då jag inte har svaret till alla specifika ikoner du vill byta ut.Kort och gott: Lägg till nya ikoner-bilder i din aktuella tema-mapp där ikoner från temat finns.
Du får göra egna ikoner precis som muffins ovan nämner. För att sen få in dom i telefonen så måste dom heta exakt samma som ikonernas namn. Tex vill du byta ut ikonen Kompass, får du göra en Kompass.png och sen respringa. Telefon heter dock inte så, utan är på engelska och heter Phone, och SMS heter Messages.
Tackar för era råd! Men undrar en grej.. Någon som kan med Whitoken tema? Jag vill få att min egna telefon ikon och sms ijon framhövs i den, men det spelar fan ingen roll vart jag lägger den, Jag får bara upp Whitoken´s text som ligger i temat, men detta måste ju gå att ändra i själva temat på ett enkelt sätt?
@tattoos777 47926 wrote:
Tackar för era råd! Men undrar en grej.. Någon som kan med Whitoken tema? Jag vill få att min egna telefon ikon och sms ijon framhövs i den, men det spelar fan ingen roll vart jag lägger den, Jag får bara upp Whitoken´s text som ligger i temat, men detta måste ju gå att ändra i själva temat på ett enkelt sätt?
Du får helt enkelt ändra ikonen/ikonerna i fråga och döpa dom och ersätta med rätt filnamn helt enkelt.
Efter det kör du en respring bara, så ska allt synas.Lite mer utförligare information behöver vi än att det inte spelar någon roll vart du lägger “den”.
Skriv från början till slut vad det är du gör.Det är ju bara att googla på temats namn för att få fram i vilka kataloger ikonerna och icon labels är lagrade. Sedan är det SSH som gäller
In i whitokens tema via ssh, sedan in i mappen Icons. Däri ska du lägga dina ikoner.
Lysande, fan att man inte kan koppla ihop dom små enkla sakerna själv 🙂 Men innan jag börjar slita i allt, visst borde jag kunna låna ikoner ifrån andra teman och placera in dom i icons mappen så dom ersätter det som redan ligger där?
Om detta är möjligt kan man kanske våga fråga er om något bra ställe man finner ikoner på eller något tema som ni skulle föreslå att man blandar med…
@tattoos777 47943 wrote:
Lysande, fan att man inte kan koppla ihop dom små enkla sakerna själv 🙂 Men innan jag börjar slita i allt, visst borde jag kunna låna ikoner ifrån andra teman och placera in dom i icons mappen så dom ersätter det som redan ligger där?
Du kan ersätta de nuvarande ikonerna med vilka du vill.
Sen är ju frågan om hur bra de ikonerna kommer passa in i ditt tema. Men som sagt, du kan ta vilka ikoner du vill att ersätta med.Hallå där! Jag har lyckats fixa egna ikoner till många av mina applikationer – men har stora problem med att skinna om ikonen för västtrafiks reseplanerare som ju innehåller åäö. Vad jag än döper ikonen till så vägrar den byta ut den fula oranga originalikonen. Någon som lyckats eller har ett tips? :rolleyes:
har precis samma problem med ÅÄÖ. :S
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.