Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Byte av ikoner i Illumine. Hjälp!
-
AuthorPosts
-
Här om dagen uppdaterade jag till 4.0.1 samt jailbreakme. Och sedan hittade jag temat Illumine som jag länge gillat skarpt! Men denna gången så fixades inte alla ikonerna. Inställningar och sms iconen är fortfarande stora medans de andra är små. Jag har läst på detta forum och försökt hitta svaret själv men till ingen lycka.:mad:
Så därför söker jag mig till er som är lite kunniga och kanske skulle hjälpa mig med detta problem? 😀Jag har använt mig av en rad olika program för att komma in i IPhonen och ändra ikonerna. Jag vet vart jag hittar ikonerna men när jag väl är inne så kan jag inte öppna de för att ta en titt hur de ser ut? Jag har då testat massa program för att kunna öppna denna typen av filer men inget av de funkat. Därför skulle jag vara tacksam för hjälp med att hitta ett program som kan öppna detta, samt hur man byter namn för att ändra ikonerna i mobilen (en liten guide). Tack på förhand! 🙂
/RäkJag löste det med att byta namn på SMS ikonen från “SMS” till “Meddelanden” och ikonen för inställningar döpte jag om från “Settings” till “Inställningar”.
Ikonerna hittar förmodligen på:
private/var/stash/themes/illumine.theme/iconsDu måste först överföra ikonerna till din dator för att sedan öppna bildfilen/filerna.
@Räkmuffins 74057 wrote:
Jo det vet jag mycket om 🙂 men problemet är att jag inte kan öppna de? Vad använder du för program?
Jag använder adobe photoshop cs5.
Mysko att du inte kan öppna dom för att se ikonerna. Vad har dina ikoner för filändelse?Och de funkar prima? Vilket program använder du för ssh? Ja det är väldigt konstigt. Det är png filer, alltså xxxxx.png
Png-filer ska du kunna öppna med vilket bildvisningsprogram som helst.
Testat på annan dator?Jag använder mig av winSCP på min windows-burk för att komma åt filerna och överföra till dator.
Han kan ha optimerat png-bilderna på iPhone genom att trycka på optimize theme i winterboard och då kan han inte se bilderna på windows. Tanka temat en gång till i cydia så löser det sig.
Jag försöker byta Settings till Inställningar, men istället för Ä blir det något annat tecken som inte Iphonen fattar. Hur ska jag göra?
Vilken source använder ni er av för att hitta Illumine?
@Mr.Axan 74160 wrote:
Jag försöker byta Settings till Inställningar, men istället för Ä blir det något annat tecken som inte Iphonen fattar. Hur ska jag göra?
Jag använde iFunBox. Högerklickade på ikonen och bytte namn.
@Räkmuffins 74165 wrote:
Vilken mapp gör man detta? 🙂 för jag har samma problem
Tror det är:
private/var/stash/themes/illumine.theme/icons
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.