Byte av imei #

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Ur ren nyfikenhet undrar jag om det är möjligt att byta IMEI # på en iphone, är det lagligt och om möjligt hur skulle man då ha gått till väga?

P.S.
    DEN ÄR INTE STULEN, DEN ÄR LÅST TILL DEN AMERIKANSKA TELEJÄTTEN AT&T OCH DE ÄR INTE SÄRSKILT VILLIGA ATT HJÄLPA EN.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@iphonesson 90785 wrote:

Ur ren nyfikenhet undrar jag om det är möjligt att byta IMEI # på en iphone, är det lagligt och om möjligt hur skulle man då ha gått till väga?

P.S.
    DEN ÄR INTE STULEN, DEN ÄR LÅST TILL DEN AMERIKANSKA TELEJÄTTEN AT&T OCH DE ÄR INTE SÄRSKILT VILLIGA ATT HJÄLPA EN.

du kan ju jailbreaka och låsa upp den , bara om vi visste vad för ios det är på den, inställningar> allmänt> om där kan du se vilken ios du har

iPhonesson
    Member
    Post count: 2

iPhone 4
    iOS 4.2.1
    BB 03.10.01

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@iphonesson 90787 wrote:

iPhone 4
    iOS 4.2.1
    BB 03.10.01

Går ej att låsa upp för tillfället, och byta IMEI på iP4 är inget som går än, vad jag har för mig.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Gavey kort hjälper till men frågan är hur länge.

swag
    Member
    Post count: 357

@iPhoneReservdelar.se 90793 wrote:

Gavey kort hjälper till men frågan är hur länge.

hej va menar du med hur länge ? har själv ett i min låsta at&t telefon men batteriet håller inte länge typ en halv dag sen är den nere på 5 %

iPhoneReservdelar.se
    Member

Jag menar att man inte vet hur det kommer att fungera med kommande ios uppdatering.
    Sedan är det så att man ringer 112, det kan alltid komma regler och lagar som stoppar användandet av detta.

swag
    Member

ok fattar så när det kommer en ny ios uppdatering så kan mitt gavey kort sluta att funka om man har otur. varför är det så svårt att få en unlock till iphone 4 med nya baseband

iPhoneReservdelar.se
    Member

För att de har fixat hålen som fanns tidigare och tills man hittar nytt hål så går det inte att köra kod i basebandet och unlock fungerar inte då.
    Ang gevey, vi fick dessa i lager i fredags, så självklart testade jag så fort de kom in.
    Opåläst som jag var, så viste inte jag att det följde med en custom sim tray (nice) det var det största problemet med liknande upplåsningar tidigare (att de inte fick riktigt plats i original simtray) Det som var lite – är att kortet behöver klippas till i ett hörn för att gevey ska få plats, men det var så lite så att jag filade bort det. Värt att tillägga är att kortet fungerar i en vanlig simtray också tröts att den är lite mer klippt.
    För att summera så ska man ha gevey om man inte kan ha nåt annat, med andra ord om du har en telefon som är låst till svensk operatör köp ett kontantkort så länge. Sitter du däremot med en AT&T Orange osv. låst ip4 så är gevey ett solklart val.

swag
    Member

ja jag har det men lite synd finns inget ljud tex när det kommer ett sms eller när det ringer kommer det upp ibland att det är okänt nr fast det ligger i telefonboken lite sund att den inte uppdateras när det ringer

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.