Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Byte av skärm. Vart?
-
AuthorPosts
-
Japp, här har jag min iPhone som jag tåkade tappa på marken.
Jag har en annan HELT trasig iPhone 3Gs är det någon tro som kan ta den och byta skärm bara för några hundra lappar?
Om du är helt oteknisk ska du inte byta skärm själv. Du kan knäcka din nya skärm och LCD-displayen.
Skicka den till Anovo eller mumien.se
Detta är inte 4chan så du behöver inte posta någon timestamp.
@mossarelli 74908 wrote:
Om du är helt oteknisk ska du inte byta skärm själv. Du kan knäcka din nya skärm och LCD-displayen.
Skicka den till Anovo eller mumien.se
Detta är inte 4chan så du behöver inte posta någon timestamp.
Nej, men jag skickade in bilden till Facebook så.
Aja sorry..Ska jag skicka in båda då?’
För jag vill bara byta och inte köpa en helt ny.Länk till Anovo?
Tråkigt att detta hände dig, men kolla först vad det kostar hos ett företag.
Och du har försäkring så ska du kontakta dem och fråga va du ska göra.
Kanske får du betala en självrisk på en summa pengar, men jobbet görs av en “riktigt” tekniker, och du får en hel telefon tillbaka.Mitt häng på detta forum har lett till flera slutsatser,
1) har du orsakat det själv och har en bra försäkring så täcker den de mesta.
(Ifall du har köpt den via telia, gå in i en affär och prata med dem så skickar dom den till Anovo)
2) Vad kostar det att köpa en hel ny framsida (Skärm, glas och digitalizer) 3GS ligger på 1500kr så vitt jag vet. (iPhone-tillbehör, iPod-tillbehör samt reservdelar – Mailshop.se (Sverige))
3) Behöver du en hel ny framsida? Vad är sönder, bara glaset, kan du inte ens få touchen att fungera. (Tappade min för ett halvårs sedan och touchen fungerade! )@hugorosenlund 74917 wrote:
Tråkigt att detta hände dig, men kolla först vad det kostar hos ett företag.
Och du har försäkring så ska du kontakta dem och fråga va du ska göra.
Kanske får du betala en självrisk på en summa pengar, men jobbet görs av en “riktigt” tekniker, och du får en hel telefon tillbaka.Mitt häng på detta forum har lett till flera slutsatser,
1) har du orsakat det själv och har en bra försäkring så täcker den de mesta.
(Ifall du har köpt den via telia, gå in i en affär och prata med dem så skickar dom den till Anovo)
2) Vad kostar det att köpa en hel ny framsida (Skärm, glas och digitalizer) 3GS ligger på 1500kr så vitt jag vet. (iPhone-tillbehör, iPod-tillbehör samt reservdelar – Mailshop.se (Sverige))
3) Behöver du en hel ny framsida? Vad är sönder, bara glaset, kan du inte ens få touchen att fungera. (Tappade min för ett halvårs sedan och touchen fungerade! )Har inget kvitto/garanti.
Jo det är bara glaset som är trassig toychen funkar as bra.
Jag har som sagt en annan trasig så någon kan la bara byta.Tack för att du hjälper.
Du kan ju alltid skicka in till oss
Byte av glas inkl alla frakter 699:-
Om du vill skicka båda telefoner på egen hand så vi byter och skickar tillbaka så kostar det 400kr inkl frakt.
Gå in till webshopen och skicka ett mail i så fall, annars är det bara att beställa reparation av din 3GNice, hitta en affär som fixar helt nytt glass förr 100$ här utomlands.
Ska jag göra det.
Han säger att han kommer arbeta framför mig.Ska jag göra det?
Pallar inte skicka den o stuff.@zaamaya 75036 wrote:
Nice, hitta en affär som fixar helt nytt glass förr 100$ här utomlands.
Ska jag göra det.
Han säger att han kommer arbeta framför mig.Ska jag göra det?
Pallar inte skicka den o stuff.det är ju fan en nytt pris på iphone 3g varför inte då köpa en 3g från usa och sen ta framglaset från den istället 😉
@apple 3g 75041 wrote:
det är ju fan en nytt pris på iphone 3g varför inte då köpa en 3g från usa och sen ta framglaset från den istället 😉
Det funkar inte så..
Snälla 🙂
@apple 3g 75044 wrote:
varför ?
Fixa 3 st köper 1 för 1000:-.
?Bor du i Stockholm kan jag rekommendera TeknikPunkten på Folkungagatan, Södermalm.. Det är drop-in och dom fixar det på ett par minuter (90% av verksamheten går nog till glasbyten 😉 )
Pris hos dom ligger på 449:-
Dom använder orginal Apple-lim till displayen vilket t.ex inte mumien gör!Funkade utmärkt för mig och är otroligt nöjd!
// Marcus
Finns en kille i Tensta som kan fixa det på några min, kan rekommendera dig för han är bra.
Varför inte laga den själv?
Det är mycket enkelt. Kolla in instruktioner och gör de själv!
Hej!
Jag gjorde också de själv, tog kanske en timme. Köpte något parker för 500kr sen youtube en hårfön och några öl 🙂@textex 88475 wrote:
Hej!
Jag gjorde också de själv, tog kanske en timme. Köpte något parker för 500kr sen youtube en hårfön och några öl 🙂Paket för 500kr?!
och en hårfön?Finns lagnings-kit för 349kr och då slipper man hårfönen. Mycket enklare byte. Då är glaset redan fastlimmat på en ny ram med homeknapp.
Tänk på det nästa gång:)
Men då är de ju för lätt 🙂 Inte så ofta jag använder en hårfön så de var trevligt 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.