Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Camera roll – Synkar inte bilderna!?
-
AuthorPosts
-
Tja där ute!
Jag har en 1.1.4 16GB. Har när jag köpte den i USA och när jag kom hem tagit flera bilder med kameran.
Då lagrades alla bilder i en mapp som heter iPhone och när jag synkar med iTunes till min PC så skapades en mapp
där den lägger alla bilder. Efter lite strul med att oavsiktligen ha uppgraderat till 2.0 och därefter fått downgrada den igen, så har det dykt upp ett Photo Album i telefonen som heter Camera Roll. Min iPhone ligger kvar också, samt alla de album (mappar) som jag synkat över från min PC. Alla bilder som nu tas med kameran lagras i Camera Roll.
Dock är det så att Camera Roll aldrig synkas över till min PC. Mappen finns inte skapad under My Picutes och syns inte heller i iTunes.
Albumet innehåller en massa bilder som jag gärna vill ha över till min PC.
Någon som vet hur man gör för att få synk på Camera Roll?
Någon som vet hur man, om inte annat, gör för att flytta bilder inne i iPhone mellan olika album?Tack på förhand!
:confused:
/Matts
Hallå!
Ingen som vet hur man gör???
Vad har ni för album som iPhone själv har skapat? Har ni albumen “iPhone” och “Camera Roll”?
Hur synkas detta i era PC?
/Matts
:confused:
Har du provat att strunta i Iphoto och dra in bilderna med “bildinhämtaren” istället – det funkar för mig. Du får upp alla bilderna och kan själv välja vilka du vill plocka över eller ta bort!
Tja!
Öhhh, förlåt min okunnighet. Du menar att strunta i iTunes (inte iPhone) och dra bilderna med “bildinhämtaren” istället.
Ser nu att jag har en ikon under My computer som är min telefon. Har inte reagerat på denna tidigare och därför endast överfört bilder via iTunes.
Nu får jag över mina bilder och rensar således helt Camera Roll varje gång jag laddar över bilderna.
Tack för hjälpen!
/Matts
Tja!
Öhhh, förlåt min okunnighet. Du menar att strunta i iTunes (inte iPhone) och dra bilderna med “bildinhämtaren” istället.
Ser nu att jag har en ikon under My computer som är min telefon. Har inte reagerat på denna tidigare och därför endast överfört bilder via iTunes.
Nu får jag över mina bilder och rensar således helt Camera Roll varje gång jag laddar över bilderna.
Tack för hjälpen!
/Matts
Tja!
Tack för hjälpen!
/Matts
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.