Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › CD-Covers
-
AuthorPosts
-
Hej och God Jul!
Om någon cover fattas så blir det en Not som bild. Kan man byta ut den bilden så att de låtar som saknar cover får en egen bild? 🙂
man gör det i Itunes, du markerar alla låtarna till ett album eller albumet, högerklickar och lägger till bild under cover eller vad det heter. Lycka till
Kan även vara så att informationen om artisten och albumet inte är exakt som det ska vara så hittar iTunes inte rätt bilder, så kolla så inte det står fel i artist och album fälten.
@steffeiphone 49942 wrote:
Hej och God Jul!
Om någon cover fattas så blir det en Not som bild. Kan man byta ut den bilden så att de låtar som saknar cover får en egen bild? 🙂
Det låter som en smart lösning. Det gäller bara att browsa och hitta mappen där bilden är och byta ut den. Ska försöka hitta den det ikväll och se om det är möjligt.
Jag förstår hur man lägger till en bild för ett album, men när man har ca 100 album utan bild blir det bara segt att slänga in de korekta bilderna. Så istället för Apples egna bild för de album som saknar bild skulle det vara kul att ha nåt eget. 🙂
@steffeiphone 50015 wrote:
Jag förstår hur man lägger till en bild för ett album, men när man har ca 100 album utan bild blir det bara segt att slänga in de korekta bilderna. Så istället för Apples egna bild för de album som saknar bild skulle det vara kul att ha nåt eget. 🙂
markera alla album, och välj en bild för dom då?
hur svårt kan det vara?@muffins 50060 wrote:
Hur svårt kan det vara, att förstå att han försöker hitta någon enklare lösning?
^^
enklare? att han så fall klarar av att hantera en dator är ett under, iphone är ju enkel annars så. så smidigt som det är så finns det nog ingen framtid för killen.
Eller var det kanske bara du som precis gjorde bort det? hmm..@trub 50071 wrote:
^^
enklare? att han så fall klarar av att hantera en dator är ett under, iphone är ju enkel annars så. så smidigt som det är så finns det nog ingen framtid för killen.
Eller var det kanske bara du som precis gjorde bort det? hmm..“Gjorde bort det?”
Tala så man förstår istället. Är trött på att folk går så jävla offtopic istället för att hjälpa.@trub 50071 wrote:
^^
Eller var det kanske bara du som precis gjorde bort det? hmm..Jag förstår vad du menar, men vem fan orkar gå igenom 100 album och skaffa Covers till dem? Markera fler my ass.
Men jag kanske inte kan datorer som du…
@steffeiphone 50015 wrote:
Så istället för Apples egna bild för de album som saknar bild skulle det vara kul att ha nåt eget. 🙂
Såhär läser jag denna mening, att du vill ändra så du har nån egen bild för alla som inte har nån riktig cover.
så det jag mena var att du kan markera alla dom, jag har 50 album på min, hälften kan nog vara utan covers, jag kan lätt under 5 min se till så att alla dom har en bild som jag väljer själv, kanske till och med är gjord i paint.
@steffeiphone 50084 wrote:
Jag förstår vad du menar, men vem fan orkar gå igenom 100 album och skaffa Covers till dem? Markera fler my ass.
glömde du vad du skrev ovan?
muffins
försöker du hjälpa till menar du? bra där
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.