Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Comviq-kort fungerar inte i iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Det har säkert frågats innan men jag har letat i stort sätt överallt.
Har jailbreakat min iphone 3g med winpwn 2.0.0.4. efter den korta processen så la jag i ett comviq kontantkort, det gick jätte bra att komma in på menyn och lattja lite där osv, men till min stora förvånan så funkar det inte att ringa, alltså jag får ingen signal (stolpar) uppe till vänster på skärmen till skillnad från när jag har telia simkort. Jag trodde personligen att den var hackad och klar för att användas med vilket simkort som önskades.
Finns det någon lösning åt detta? Och då menar jag mjukvaru lösning.
Och om det inte finns det, vet ni något som är igång för att lösa problemet.Tackar redan nu för alla hjälp jag kan få
jailbreak är inte upplåsning av telefonen tyvärr. utan bara så du kan använda dig utav 2a parts program ( eller nåt sånt )
Jailbreak och upplåsning är två helt olika saker.
“Q: Vad är jailbreaking?
A: Du modifierar mobilens operativsystem vilket ger dig möjligheten till att installera icke-signerad programvara (tredjepartsprogram). Alltså program som Apple inte har godkänt. “Upplåst: du får använda vilken operatör du vill (förutom 3G operatörer, t ex 3. De stödjer bara HSDPA). Låst: Bunden till bara en operatör.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.