Consumer Reports rekommenderar inte iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Consumer Reports rekommenderar inte iPhone 4

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 223

USA’s största konsument-tidning Consumer Reports rekommenderar att man inte ska köpa iPhone 4 pga antennproblemet på den. Tydligen så rör det sig om ett fysiskt fel på telefonen och inte en programbugg som tidigare hade påpekats.

Consumer Reports Electronics Blog: Lab tests: Why Consumer Reports can’t recommend the iPhone 4

Jag blir bara mer och mer övertygad om att iPhone 4 är ett fiasko. Hade stora planer på att köpa den i augusti men nu vet jag inte om jag längre vill köpa den.

hugorosenlund
    Member
    Post count: 97

Tyvärr håller jag med dig!

Gobbe
    Member
    Post count: 92

@cls 70829 wrote:

USA’s största konsument-tidning Consumer Reports rekommenderar att man inte ska köpa iPhone 4 pga antennproblemet på den. Tydligen så rör det sig om ett fysiskt fel på telefonen och inte en programbugg som tidigare hade påpekats.

Consumer Reports Electronics Blog: Lab tests: Why Consumer Reports can’t recommend the iPhone 4

Jag blir bara mer och mer övertygad om att iPhone 4 är ett fiasko. Hade stora planer på att köpa den i augusti men nu vet jag inte om jag längre vill köpa den.

Är ju inte jätteovanligt med måndagsexemplar… Apple lär ju åtgärda detta om dom inte vill tappa marknadsandelar…

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Köp lite svart eltejp och tejpa den.
    Sen när någon ser att man har en iPhone4 och måste påpeka antennproblemet så säger man: wat?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Gud vilken bra humor du har mossarelli.. mer så att man själv som läser det tänker: “wat?” åt det du skrev 😉

mattiL
    Member
    Post count: 53

@mossarelli, nu överdriver du problemet !

Det räcker väl med transparent tejp ? 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@mattil 70845 wrote:

@mossarelli, nu överdriver du problemet !

Det räcker väl med transparent tejp ? 🙂

De kosmiska strålningarna från planeten Igirisu 38B kan dock påverka iPhone4 oerhört, därför måste du ha den i en kondom som skyddar den.

TruB
    Member
    Post count: 476

samma rapport säger också att ip4 är den bästa på marknaden. och en blog som läst rapporten om antenn problemet säger att deras test inte säger nånting då det kan ge fel resultat.
    orkar inte leta reda på infon, men notera gärna att jag inte säger bu eller bä över detta då JAG helt enkelt inte vet och det vilt spridd information på nätet, från mer eller mindre betrodde källor.

Peltor
    Member
    Post count: 31

hm, såg när macworld(tror jag att det va) som visade att det funkade med antennen beronde på vart man var, men i ios 4.0.1 så har dom ju “ökat” signalstyrkan.
    vad tror ni?

ergoforcen
    Member
    Post count: 2

Såg fram emot att köpa 4’an men efter alla reporter om anntennproblemen och Iphones svar måste jag nog säga ,vilken flopp . Jag har min telefon ofta i gränslandet med svag kontakt så jag skulle i princip inte kunna ta i den 🙁
    Kul länk om problemet 🙂
    YouTube – How to fix your Apple iPhone 4 Antenna Problem

Revox
    Member
    Post count: 29

@peltor 71084 wrote:

hm, såg när macworld(tror jag att det va) som visade att det funkade med antennen beronde på vart man var, men i ios 4.0.1 så har dom ju “ökat” signalstyrkan.
    vad tror ni?

Signalstyrkan är oförändrad efter uppdatering till 4.0.1 däremot visas signalstyrkan mer rättvist efter uppdateringen.

På min lur (3GS) har 5 staplar gått ner till 3 (hemma hos mig med omnejd) men det betyder inte att jag har sämre mottagning.

Här förklaras varför: iPhoneanvändare kan nu ladda ner iOS 4.0.1 – MacWorld

Det här är att göra en höna av en fjäder och jag tror att problemet grundar sig i det dåliga mobilnät som AT&T har i USA.

Så för mig blir det att handla iPhone 4 den 30 Juli 😉

TruB
    Member
    Post count: 476

@revox 71373 wrote:

Det här är att göra en höna av en fjäder och jag tror att problemet grundar sig i det dåliga mobilnät som AT&T har i USA.

Precis, sen är det alla “apple fanboys” som är blinda som inte inser hur stort problemet är även om det är dom som köper iP4 och inte har några som helst problem så är det dom som är blind.

Haters Hate.

tröttsamt trams

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Det är en skam att inte Apple skött “Antennagate” bättre. iPhone 4 skulle bli dne ultimata telefonen, den skulle vara allt som inte 3gs:an var och lite till. Mobiltelefonismen skulle nå sin zenit. Vad fick vi? En oklanderlig mobil rent tekniskt sett som dock haft flera stora problem med mjukvara och täckning, nu pratas det om en flopp. Det är inte Apple värdigt, det är det verkligen inte.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.