Contour Flick, Griffin iclear, Incase slider (cases)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Contour Flick, Griffin iclear, Incase slider (cases)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

Hallå!

Har under en lång tid letat efter ett bra “slimmat” skyddsfodral till min iPhone 3G.
    Jag har hittat 3 st “cases” som intresserar mej, och hoppas nu att någon har provat eller har synpunkter om dessa, Och kan hjälpa mej på vägen lite^^

Länkar till dom:

Contour Flick
    Contour Flick fodral fr iPhone 3G – Apple Store (Sverige)

Griffin iclear
    Griffin Technology: iClear for iPhone – Invisible polycarbonate protection

Incase slider
    Incase Slider fodral för iPhone 3G – Apple Store (Sverige)

Ni får Gärna rekommendera andra “slimmade” cases med!

Btw: När jag har köpt ett case kommer jag självklart göra en liten recension om vad jag tycker om de!

Tack på förhand!

Markuiis
    Member

Ingen som vet nåt om domhär? :O

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Contour Flick:
    YouTube – Update Contour Flick Agent 18 And Incase Leather Folio

Griffin iclear:
    YouTube – Griffin iClear Case Review For The iPhone 3G

Incase slider:
    YouTube – Incase Slider iPhone 3G case review

Killen som recenserar har gjort 100tals olika liknande filmer =)
    Kolla och njut.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@thian 33961 wrote:

Contour Flick:

Griffin iclear:

Incase slider:

Kolla och njut.

Ja han är duktig och förklarar hur prylarna är till 100% 🙂

Markuiis
    Member

@thian 33961 wrote:

Contour Flick:

Griffin iclear:

Incase slider:

Kolla och njut.

I know har sett alla hans klipp 😉 men ville höra vad folket på forumet tycker om dom 😉

imported_Thian
    Member

@markuiis 34086 wrote:

I know har sett alla hans klipp 😉 men ville höra vad folket på forumet tycker om dom 😉

Använder inte några fodral. Kör IS och inget mer, tycker det är synd att gömma luren i ett skal.

Men hade jag köpt något så tror jag det hade blivit Contour flick, känns som ett vettigt skydd.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Använder heller inget fodral än och min lur kanske skulle behöva ett. Kör grävmaskin och mycket sand och damm och allt möjlig gojja :).

Tänkte just på hans filmer nu han är ju lite för pedant med sin tel men han är duktig på att förklara hur allt fungerar och ja funderar på att köpa de fodralet som har ett xtra batteri för batteritiden är dålig på iPhone.

Markuiis
    Member

@thian 34142 wrote:

Använder inte några fodral. Kör IS och inget mer, tycker det är synd att gömma luren i ett skal.

Men hade jag köpt något så tror jag det hade blivit Contour flick, känns som ett vettigt skydd.

Tycker du IS funkar bra elle? va den så svår att sätta på som alla påstår?

Markuiis
    Member

@Mr Fyhr 34168 wrote:

Använder heller inget fodral än och min lur kanske skulle behöva ett. Kör grävmaskin och mycket sand och damm och allt möjlig gojja :).

Tänkte just på hans filmer nu han är ju lite för pedant med sin tel men han är duktig på att förklara hur allt fungerar och ja funderar på att köpa de fodralet som har ett xtra batteri för batteritiden är dålig på iPhone.

Jo då behövs de rejäla saker för att telefonen ska hålla sig i toppskick!

imported_Thian
    Member

@markuiis 34307 wrote:

Tycker du IS funkar bra elle? va den så svår att sätta på som alla påstår?

Det är det bästa jag köpt till iphonen. Det var lite krångel, ändå har jag jobbat med folieapplicering i några år så man tycker ju att det borde vart en lätt match för mig. Men man var ju så otroligt rädd om luren när den va ny och den skulle skyddas därför ville man att det skulle bli helt perfekt, nu har jag tappat den i gatan nån gång osv. så nu är det inte så noga längre 😛 Men IS skyddar mycket bra mot repor och skit.
    Använder inte min IS-framsida, kör någon vanlig plastfilm där.

Appelphone
    Member
    Post count: 594

Min polare hade flick skyddet och det gick sönder efter 2 veckor, så det hade inte jag köpt iaf.

jompao
    Member
    Post count: 456

Tände inte på någon av dom du nämnde utan skaffade en Griffin Reveal

Griffin Reveal fodral fr iPhone 3G – Apple Store (Sverige)

Kom idag och jag är nöjd så långt. Enda nacdelen är att den blanka kanten nedtill inte är skyddad och blir säkert lite repig med tiden. Den är väldigt tunn. Fick den idag så jag kan inte uttala mig om hur den fungerar i långa loppet.

Skärmskyddet som följde med denna produkt från Griffin var även det rätt kasst. Det är inte helt klart om man tittar noga och jag vill inte ha en plastfilm som försämrar displayen. Kastade även den jag fick med min Griffin Clarifi case. Den är ju lite bulkig men fyllde sin funktion när jag hade 3G:n, nu rollar man 3GS:en och ville ha ett mer slimmat fodral.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.