Custom carrier name kvar trots uppdatering

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Custom carrier name kvar trots uppdatering

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 31

Hallå.

Jag uppdaterade precis min telefon till 3.0.
    Tidigare hade jag jailbreakat den och hade tilläggsprogrammet som gjorde att man kunde skriva valfritt namn istället för operatören.

Nu när jag har 3.0 och telia står fortfarande mitt gamla namn uppe i vänstra hörnet trots att jag återställde telefonen innan jag uppdaterade den.

Hur får jag bort detta på enklaste sätt?

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Prova köra en Restore (Återställ på svenska I guess) igen?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Nej, du får leva med det så länge innan Jailbreak kommer. Jag glömde också återställa Carrer loggan och nu står det >9000 istället för Telia. Finns inga godkända apps på appstore som kan ta bort det så bara stå ut med det.

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Så om inte restore fixar biffen, vad fyller den för funktion då eg? Vad restorar den? Trodde den skrev över allt? Är väl när du importerar din backup som du få tillbaka sånna grejor? Fick iaf. tillbaka “procent-batteriet” när jag importerade min backup från 2.2.1

E-Minor
    Member
    Post count: 87

En restore rensar tyvärr inte hela telefonen.

mossarelli
    Member

En restore rensar hela telefonen. En uppdatering rensar hela telefonen. Det jobbiga är när man sätter tillbaka säkerhetskopian som man använde innan man uppdaterade eller återställde. Den kan innehålla alla problem man hade innan, och även saker som custom carrier logo.

E-Minor
    Member
    Post count: 87

En restore rensar INTE hela telefonen, har ingenting med backup att göra. Ett exempel om du Googlar lite, finns massor med sidor som tar upp detta ämne.

Från Cnet

“Jonathan “NerveGas” Zdziarski, iPhone hacker and author of the “iPhone Open Application Development” and an iPhone Forensics Manual for Law Enforcement, has recently posted noted in his blog

“As part of my work on a forensics toolkit for the iPhone, I decided to push my test device to the limits and see whether user data could survive a full restore in iTunes. […] I first deleted any backups of my device and then forced the iPhone into recovery mode. From there, I performed a full restore of my iPhone, ensuring that no backups or syncing was performed. I then performed a basic recovery of the raw disk using the forensic toolkit I put together, and analyzed it. What I discovered was that deleted mail, contacts, and pretty much all of my other personal information was still residing in unallocated space on the device. My personal information safe and sound, and available to anyone with the right skills to recover it.”

“What does this mean? This means that when you do a restore through iTunes, it is only the equivalent of performing a ‘Quick Format’ on your iPhone. All of the personal information that was sitting on the device prior to the restore is still accessible in the unallocated blocks of the iPhone’s NAND memory. To make matters worse, the restore process is likely to restore the original operating system files over the same location as the old ones, meaning very little data is likely to be corrupted at all. Let this be a caution to everyone who sells used iPhones on eBay (or elsewhere) – you are selling your personal data with it.”

BigRob
    Member
    Post count: 38

Jag hade samma problem, jag tog bara en “återställ allt” i settings på telefonen då försvann det faktiskt för mig. Ni som inte säger att det inte går, varför funkade det för mig då?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det försvinner när man återställer, men om du har en säkerhetskopia från när du hade custom carrier name så får du den när du återställer från kopian 😉

steffe
    Member
    Post count: 2452

Lite OT,men detta måste vara dagens ilandsproblem.
    Så länge allt som ska funka gör det är kanske den där lilla loggan uppe i hörnet inte riktigt det första man tänker på va?

Mekke
    Member

Jag tycker det är bra att den är kvar 🙂 Mkt roligare att det står “ajFåuen” istf “TELIA”, lr hur? 🙂 Min kompis tyckte tom att ajFåuen var ett så roligt ord att det nu är ett nytt uttryck bland vissa här i Falun :laugh:

mossarelli
    Member

@e-minor 34352 wrote:

En restore rensar INTE hela telefonen, har ingenting med backup att göra. Ett exempel om du Googlar lite, finns massor med sidor som tar upp detta ämne.

Från Cnet

“Jonathan “NerveGas” Zdziarski, iPhone hacker and author of the “iPhone Open Application Development” and an iPhone Forensics Manual for Law Enforcement, has recently posted noted in his blog

“As part of my work on a forensics toolkit for the iPhone, I decided to push my test device to the limits and see whether user data could survive a full restore in iTunes. […] I first deleted any backups of my device and then forced the iPhone into recovery mode. From there, I performed a full restore of my iPhone, ensuring that no backups or syncing was performed. I then performed a basic recovery of the raw disk using the forensic toolkit I put together, and analyzed it. What I discovered was that deleted mail, contacts, and pretty much all of my other personal information was still residing in unallocated space on the device. My personal information safe and sound, and available to anyone with the right skills to recover it.”

“What does this mean? This means that when you do a restore through iTunes, it is only the equivalent of performing a ‘Quick Format’ on your iPhone. All of the personal information that was sitting on the device prior to the restore is still accessible in the unallocated blocks of the iPhone’s NAND memory. To make matters worse, the restore process is likely to restore the original operating system files over the same location as the old ones, meaning very little data is likely to be corrupted at all. Let this be a caution to everyone who sells used iPhones on eBay (or elsewhere) – you are selling your personal data with it.”

Nej den cleanwipear inte hårdisken som en formatering men om han väl fyller upp sin iPhone med 90% musik så kommer alla hans data skrivas över för det finns inga register som håller koll på om det ligger filer på den delen av hårdisken eller inte.
    Återställning och uppdatering snabbformaterar telefonen på ett sånt sätt att den tar inte bort mer än vad den behöver för att installera ett nytt operativsystem.
    Rent praktiskt så går det säkert att återställa filer som man raderat från iPhone, men hur många har skillz till det?
    Och det är rent hårddiskvett att veta att endast formatering rensar en hårdisk, men en ominstallation bara målar färg över den gamla tapeten.
    Du får gärna lov och pröva restora dina gamla filer och se hur de går.

Chill
    Member
    Post count: 72

När ja uppdaterade till 3.0 så försvann min “%” framför batteriet.
    La iofs aldrig över säkerhetskopian så allt är ju inte kvar… menmen 🙂

Hade kvar massa iBlank me så de va lika bra 🙂

Mekke
    Member

Japp, vid återställning samlas inte “synbara” saker i iPhonen, bara i säkerhetskopian 😉 Men osynliga saker finns kvar..

Mattek92
    Member
    Post count: 2

Det värsta var att jag glömde avinstallera både Poof och Categories från min iPhone innan jag uppdaterade… Så nu har jag apps i mappar som inte finns, och jag kan inte heller se “Aktier” eftersom jag hade tagit bort den med Poof. Jag väntar på en jailbreak så att jag kan återställa mina Cydia-grejer, om det går. Jag körde ett “backup Cydia apps”-program innan i alla fall… I annat fall så ja… Jag dör inte.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.