Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › cydia
-
AuthorPosts
-
hej alla duktiga iphone människor ! dum fråga får kanske dumma svar känner mig helt novis på allt med iphone men håller på att lära mig .. 🙂 Nu undrar jag om detta stämmer om cydia , ska man ladda ner apps via detta program el ska man använda itunes som jag har tänkt göra men vart osäker när jag hörde att man ska använda cydia när telefonen är jailbreakad vad stämmer ? alltså inget annat än det man kan få tag på i itunes :o:confused:
cydia ger dig tillgång till program och olika tweaks som apple inte gör, därför finns cydia.
apps kan du köpa/ladda hem gratis, via app store eller itunes som vanligt.så allt handlar om vad du vill installera.
om du snackar om crackade apps, så vill jag bara rikta dig mot forumets regelsida. läs punkt 8
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/434-regler-laes-detta-innan-ni-fragar-nagot.htmlhej nej nej bara från itunes inget annat jag kan juh knappt det hehe med riska att göra bort mig så prata om nått annat är inget för mig bara lite gratis apps från itunes
men ok så jag kan försöka ta mig in på itunes via mobilen och ladda ner därifrån ? men packas det upp automatiskt då el ? som jag skrev jag är helt ny på iphone och den va jailbreakad när jag köpte den och har läst på här inne om vad det innebär .
låt oss ta det från början.
antar nu att du vill installera spel eller några random program.
dessa kan du hitta både på itunes eller via din iphone (app store)
för att kunna ladda ner dessa, så måste du ha ett itunes konto, så skaffa dig ett sådant om du inte redan har.knappen i iphone för appstore ser ut så här
för att logga in på ditt itunes konto på din iphone så kopplar du bara in den in i din dator och syncar den med ditt itunes,
eller så gör du så här på din iphone
klicka på
inställningar
bläddra ner till affär
och klicka på logga innär du laddar ner något via din iphone så installeras det automatiskt, bara klicka på köp eller free( beroende på om det kostar eller inte)
haha tack så mkt Jag känner mig så dum när det gäller iphone du kunnde inte ha förklarat tydligare för mig så tusen tack ,, ja jag har itunes konto men vågar knappt synkak med dator och telefon då den låste sig för mig så jag gör ett försök med telefonen
det är lungt, frågar man inget, så lär man sig inget.
vad menar du med att den låste sig för dig?
att synca då den redan är aktiverad är inget farligtJo jag tänkte byta ut lite spel som redan fanns i iphonen och sen när jag cynkade datorn med telefonen så började den få spel och jag fick lämna in den . alltså jag skulle köpa en app och tydligen så låste den sig för mig enligt affären jag köpte den i kunnde heller inte förklara vad som hänt .. För jag vet att man inte kan uppdatera en telefon som är jailbreakad men men vem vet vad som hände .. men sen då när jag fått tillbaka den och skulle prova igen då frågade itunes om de va en ny el uppdatera nånting så jag vet inte riktigt vad jag ska välja el göra där vill juh ha lite spel då alla spel försvann från telefonen när dom öppnade den igen tips ? ideer? hoppas du förstår vad jag skrivit
@nokiagirl 78215 wrote:
Jo jag tänkte byta ut lite spel som redan fanns i iphonen och sen när jag cynkade datorn med telefonen så började den få spel och jag fick lämna in den . alltså jag skulle köpa en app och tydligen så låste den sig för mig enligt affären jag köpte den i kunnde heller inte förklara vad som hänt .. För jag vet att man inte kan uppdatera en telefon som är jailbreakad men men vem vet vad som hände .. men sen då när jag fått tillbaka den och skulle prova igen då frågade itunes om de va en ny el uppdatera nånting så jag vet inte riktigt vad jag ska välja el göra där vill juh ha lite spel då alla spel försvann från telefonen när dom öppnade den igen tips ? ideer? hoppas du förstår vad jag skrivit
Först och främst – wao. Vad mycket text utan punkter 😛
Kommer du ihåg om du säkerhetskopierade någon gång under tiden du hade jb på din första telefon? Om du INTE gjort det kan du återställa till kopia, då får du tillbaka allt du hade på telefonen när du säkerhetskopierade (-musik).
Dock skulle jag rekomendera att återställa till Ny och sen lägga in allt på nytt.Förstod jag dig rätt?:)
haha ja det gick bara av farten … men den är helt tom nu efter att dom låst upp den . varför ? hade velat ha kvar vissa saker . Men jag behöver inte oroa mig för att den ska låsa sig el nått sånt igen .??? tror du gjorde det nej jag hade inte nån säkerhetskopia . men jag provade att återställa men de gick inte bara nödsamtal . nu många punkter hehe
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.