Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Cydia halft ur funktion
-
AuthorPosts
-
Tjenare,
jag har installerat ultrasn0w och de funkar kalas men jag kan inte göra uppdateringar av cydia och sånt. Inte installera sbsettings. Går det att jaiöbreaka om telefonen utan att behöva återställa den? För jag antar att det är lösningen på probelemt.
En helt annan sak. Mitt sf program startar inte. Tänkte om de är flera som har de probelemt. Eller om de är i väntan på en uppdaterig efter 3.0 släpptes. Minns inte om de har släppts en uppdaterig för 3.0 till den appen?
Dock så ska det gå bra att installera SBsettings. Eller har du löst rubb o stubb?
efter att jag bara gjorde en uppdatering av telefonen så funkade allt perfekt utom MMS så då återställde jag telefonen och gjorde allt från början. Då funkar de kalas att köra mms men inte installera flera saker än ultra. Jag vet inte om de kan ha o göra med att jag installerade ICY nu den senaste gången och inte vid uppdateringen.
När jag startar cydia så vill den göra en update på cydia installer, men icke att de fungerar. Jag får ett fel meddelande där de står couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probalblu a dependency cycle.couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probalblu a dependency cycle.
Jag antar att du körde redsn0w 0.7.2….kör 0.7.1 så löser detta sig.
tror att jag läste att man inte behövde det, utan att 0.7.1 skrevs över 0.7.2…eller om det var tvärtom :S
Jag körde 0.7.2 och allt funkar :confused:
Så det är ingen skillnad på 0.7.1 och 0.7.2 då med andra ord?
mitt problem löste sig när jag körde med första redsn0w versionen. 0.7.
@jockor 36564 wrote:
mitt problem löste sig när jag körde med första redsn0w versionen. 0.7.
ok jag har samma problem som dig, störde mig på att Y-tube inte funkade med 0.7.1 så installerade med 0.7.2 men då funkar istället inte cydia… suck 🙁 men har hellre ett fungerande cydia än y-tube så får kanske köra om hela skiten.
Och btw… vafan ska man ha icy till ? vad jag fattar det som så är det som ett svenskt cydia ? eller :confused: puss -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.