Cydia halft ur funktion

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Cydia halft ur funktion

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 94

Tjenare,

jag har installerat ultrasn0w och de funkar kalas men jag kan inte göra uppdateringar av cydia och sånt. Inte installera sbsettings. Går det att jaiöbreaka om telefonen utan att behöva återställa den? För jag antar att det är lösningen på probelemt.

En helt annan sak. Mitt sf program startar inte. Tänkte om de är flera som har de probelemt. Eller om de är i väntan på en uppdaterig efter 3.0 släpptes. Minns inte om de har släppts en uppdaterig för 3.0 till den appen?

carpe
    Member
    Post count: 904

SF har inte kommit med en uppdatering än.

JockoR
    Member

@carpe 36480 wrote:

SF har inte kommit med en uppdatering än.

där är de problemet löst:) tackar..

carpe
    Member

Dock så ska det gå bra att installera SBsettings. Eller har du löst rubb o stubb?

JockoR
    Member

efter att jag bara gjorde en uppdatering av telefonen så funkade allt perfekt utom MMS så då återställde jag telefonen och gjorde allt från början. Då funkar de kalas att köra mms men inte installera flera saker än ultra. Jag vet inte om de kan ha o göra med att jag installerade ICY nu den senaste gången och inte vid uppdateringen.
    När jag startar cydia så vill den göra en update på cydia installer, men icke att de fungerar. Jag får ett fel meddelande där de står couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probalblu a dependency cycle.

carpe
    Member

couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probalblu a dependency cycle.

Jag antar att du körde redsn0w 0.7.2….kör 0.7.1 så löser detta sig.

JockoR
    Member

@carpe 36486 wrote:

couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probalblu a dependency cycle.

Jag antar att du körde redsn0w 0.7.2….kör 0.7.1 så löser detta sig.

Där har du en sann sak. måste jag återställa telefonen före ? Lustigt att de gick bra första gången.

carpe
    Member

tror att jag läste att man inte behövde det, utan att 0.7.1 skrevs över 0.7.2…eller om det var tvärtom :S

JockoR
    Member

är inte 7.2 en senare version?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag körde 0.7.2 och allt funkar :confused:

JockoR
    Member

@mekke 36491 wrote:

konstigt, intsallerade du ICY?

carpe
    Member

@mekke 36491 wrote:

Jag fick ovanstående problem. Och googlade en massa, och där sades det att man skulle köra 0.7.1.

Men frågan är vad som är skillnaden?

JockoR
    Member

ja de undrar jag oxå de.

Mekke
    Member

@jockor 36492 wrote:

konstigt, intsallerade du ICY?

Första gången, men det var då jag oxå hacktiverade den och inte fick täckning.. 😛 Så jag återställde och redsn0wade på nytt, utan icy 😉

JockoR
    Member

@mekke 36513 wrote:

Första gången, men det var då jag oxå hacktiverade den och inte fick täckning.. 😛 Så jag återställde och redsn0wade på nytt, utan icy 😉

jag ska testa utan de, verkar vara hel snurrigt när jag installerar icy, har inte behov av de heller.

carpe
    Member

Så det är ingen skillnad på 0.7.1 och 0.7.2 då med andra ord?

Mekke
    Member

@carpe 36525 wrote:

Så det är ingen skillnad på 0.7.1 och 0.7.2 då med andra ord?

0.7.2 borde ju vara bättre än 0.7.1 på nått sätt.. I Mac-versionen har dom iaf PPC-stöd i 0.7.2! 😀 Men Windows-versionen.. 😛

JockoR
    Member

mitt problem löste sig när jag körde med första redsn0w versionen. 0.7.

Bmode
    Member
    Post count: 201

@jockor 36564 wrote:

mitt problem löste sig när jag körde med första redsn0w versionen. 0.7.

ok jag har samma problem som dig, störde mig på att Y-tube inte funkade med 0.7.1 så installerade med 0.7.2 men då funkar istället inte cydia… suck 🙁 men har hellre ett fungerande cydia än y-tube så får kanske köra om hela skiten.
    Och btw… vafan ska man ha icy till ? vad jag fattar det som så är det som ett svenskt cydia ? eller :confused: puss

JockoR
    Member

lustigt för mitt y-tube funkar kalas med varken eller. men jag har hellre Sbsettings, De måste vara appen som fullfjädrar iphonen…

Den frågan kan jag verkligen inte svara på. Möjligen lite snabbare än cydia.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.