Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Cydia krashar
-
AuthorPosts
-
Har problem med att komma in i Cydia, krashar så fort jag försöker öppna den. Är det nån mer än jag som har problem med att komma in i Cydia just nu?
Samma här, tänkte just gå in och skriva ett inlägg om det! Har testat att installera om, men just nu kör jag rock app istället
för övrigt krånglar programmet who-should-not-be-mentioned som börja på ins…
Jag gjorde en återställning i itunes och sen jailbreakade jag min iPhone på nytt med blackra1n och installerade sen Cydia och nu funkar det igen.
Tydligen många andra som har haft problem med detta idag också.
@siva 50262 wrote:
Har problem med att komma in i Cydia, krashar så fort jag försöker öppna den. Är det nån mer än jag som har problem med att komma in i Cydia just nu?
Cydia fungerar utmärkt här, det är när du lägger in en massa extra Repo’s som det börjar strula – låt bli det 🙂
fix: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6200-cydia-startar-inte.html
@freebo 50275 wrote:
Cydia fungerar utmärkt här, det är när du lägger in en massa extra Repo’s som det börjar strula – låt bli det 🙂
fix: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6200-cydia-startar-inte.html
Ja, fast nu var det ju “ZodTTD” repon som strulade och den kommer med Cydia vid installation så det stämmer ju inte riktigt.
Ja om en Repo strular så ska ju inte Cydia krascha… Du får nog räkna med att minst en std Repo strular varje gång du öppnar Cydia, det är dock bara att köra reload eller vänta en stund och öppna Cydia igen
Ja, i vanliga fall brukar det funka så ja. Men problemet tidigare idag gjorde att man aldrig kom in i Cydia överhuvudtaget.
Det var filer i följande mappar som strulade och behövde rensas bort
/var/lib/apt/lists/folder
/private/etc/apt/sources.list.dFör mer info se: cydia crash
Browsa in i var/lib/dpkg/updates och radera alla filer som finns där. Det brukar lösa mina cydia problem.
@johanfo 50706 wrote:
Jag använder ingenting, har jag missat något eller är det nödvändigt?
Med dessa program kan du browsa i din iphones system mappar genom din dator. Du måste installera afc2add genom cydia för att kunna göra det så eftersom du inte kan komma in i din cydia just nu så är den möjligheten borta.
Du får installera om din cydia manuellt. Har du Mobile Terminal eller Rockapp installerat i din iphone just nu?
@ponyboy 50707 wrote:
Med dessa program kan du browsa i din iphones system mappar genom din dator. Du måste installera afc2add genom cydia för att kunna göra det så eftersom du inte kan komma in i din cydia just nu så är den möjligheten borta.
Du får installera om din cydia manuellt. Har du Mobile Terminal eller Rockapp installerat i din iphone just nu?
Ok, kommer allt jag laddat hem från cydia att försvinna då? Hur installerar jag om enklast? Är det bara att jailbreaka sedan använda den appen och sedan gå på Cydia och sedan Install?
Nej, jag har inget av dom 2 sakerna heller installerat
Dina apps kommer inte att försvinna om du installerar om cydia men frågan om du inte har några av dessa program som jag nämnde, hur ska du då installera om cydia?
Det finns bara 2 alternativ jag kommer på, jailbreaka igen och se om du får upp blackra1n ikonen i din iphone (jag fick inte upp ikonen när jag prova). Om det dyker upp installera om cydia inuti blackra1n. Det andra alternativet är att återställa om din iphone och jailbreaka igen.En annan ide, har du provat att öppna cydia genom safe mode?
det strår på andra siter att man inte skall installera om telefonen eller försöka instaöera cydia igen förren ny uppdatering finns, det är någon del i den som ligger ute som är trasig, så det blir bara fel igen om man tankar ner.
@kurtson 50719 wrote:
det strår på andra siter att man inte skall installera om telefonen eller försöka instaöera cydia igen förren ny uppdatering finns, det är någon del i den som ligger ute som är trasig, så det blir bara fel igen om man tankar ner.
Har inte läst nått liknande, var har du läst detta?
Cydia funkar för mina iphones och de jag sköter. Att cydia krashar beror oftast på fel i en source eller en update. Det har blivit ganska vanligt tyvär, man måste vara försiktig med vilka source man installerar.@ponyboy 50721 wrote:
Har inte läst nått liknande, var har du läst detta?
Cydia funkar för mina iphones och de jag sköter. Att cydia krashar beror oftast på fel i en source eller en update. Det har blivit ganska vanligt tyvär, man måste vara försiktig med vilka source man installerar.Så sent som igår såg jag inlägg om detpå diverse engelskspråkiga siter, kör via mobilen nu så jag får kolla ikväll
@ponyboy 50725 wrote:
Läste hans inlägg och modmyi-länken han hade lagt upp. Kan vara sömnlösheten som gjort mig dum men förstår inte riktig vad du syftar på. Kan du förklara lite närmare.
Saurik upptäckte till slut att det var den Repon som skickde ut trasiga paket, det ställde till det för många men inte för alla. Det beror ju på vilka paket man redan hade installerade
@freebo 50726 wrote:
Saurik upptäckte till slut att det var den Repon som skickde ut trasiga paket, det ställde till det för många men inte för alla. Det beror ju på vilka paket man redan hade installerade
Ja det förstod jag men det problemet fixades ju redan dagen efter så det borde inte vara några problem med att installera om cydia.
fick samma problem , starta cydia och det krasha direkt men fixade det såhär=)
Gick in i mobileterminal skrev
Su root , ange lösenord som är alpine tror jag för alla? om man inte angett iallafall
sen skrev jag dpkg –configure -a och efter det apt-get -f install
Efter jag gjort detta o den fixat sitt så funkade cydia igen=)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.