Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Cydia och Icy fungerar inte efter jailbreak
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Har nyss återställt telefonen (igen) efter att det blev fel vid jailbreak förra gången. Dock blev det fel nu igen. När jag går in på Cydia så organiserar den och startar om. Sen när ja startar programmet så måste Cydia Installer installeras och Debian Packager uppdateras. Dock så fungerar det inte att göra ngt av detta, då ja får Error på båda.Även Icy är likadant. Får error när jag ska installera ngt.
Ser ut såhär:
Vad finns att göra?
Jag hade liknande problem. Det jag då gjorde vara att göra en ny återställning och ny jailbreak med den skillnaden att jag installerade endast Cydia. Inte Icy. Då funkade det.
Jag hade det problemet igår och jag löste det smidigt 🙂 !
felloggen kommer för att du Jailbreakat med Redsn0w 0.7.2. Jag gjorde det för att jag ville
ha igång y-tube men sen så fick jag samma problem som dig.
Hur som helst är det enda du behöver göra att Jailbreaka om med den första versionen av Redsn0w.
Alltså 0.7.(1) så har du både fungerande y-tube och fungerande icy/cydia 🙂 !
Du behöver inte återställa för att jailbreaken lägger sig direkt på den gamla. Lycka till 🙂Bmode: i Cydia 0.7.1 finns väl ändå inte icy?:P jailbreakade med det först å då fanns enbart Cydia?
@pear 36623 wrote:
Bmode: i Cydia 0.7.1 finns väl ändå inte icy?:P jailbreakade med det först å då fanns enbart Cydia?
jag har väl ändå aldrig sagt att icy finns i 0.7.1 ? :confused:
Men om man JB:ar med 0.7.2 först så får man icy + cydia, sedan med 0.7 så ligger icy/cydia kvar och allting funkar 🙂Aha! Gjorde såhär; Jailbreakade utan återställnig, istallerade bara cydia. Icy låg dock kvar, och ja har nu startat Cydia och uppdaterat å de funkade kalas. Ska uppdatera källorna på Icy så får vi se hur de går med det sen 😉
Lite skönare å ha Icy, Cydia e ju segt som smör!aaa det är sant 🙂 ! icy är riktigt snabbt fast tycker cydia har bättre upplägg !
Bmode: sant, lite bättre gränssnitt. Men ja föredrar ändå Icy då man hinner in på Icy, söka efter ett program, installera det och gå ur Icy och starta programmet på samma tid det tar för Cydia att ladda startsidan… Så, lite sämre gränssnitt kan ja faktiskt leva med 😉 plus att Icy har landscape, inte för att de fyller ngn funktion men de e coolt 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.