Cydia SHSH, sparat vaddå vart då ??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Cydia SHSH, sparat vaddå vart då ??

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 288

Alla säger att de ser i Cydia om diiten eller datten är sparat, vart sjutton då säger jag ?

Har jag en annan version än alla andra ??

Så här ser mitt Cydia ut.

img0087.png

img0088.png

Jag är antagligen blind….

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

iPhone 3G har ingen ECID (Exclusive Chip IDentification) och därmed ingen ECID SHSH, gäller endast 3Gs.

Rusty360
    Member
    Post count: 15

@ponyboy 62860 wrote:

iPhone 3G har ingen ECID (Exclusive Chip IDentification) och därmed ingen ECID SHSH, gäller endast 3Gs.

Vart kan man se det på en 3Gs?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@rusty360 64852 wrote:

Vart kan man se det på en 3Gs?

I första bilden som Whywhy postade skall det stå med grön text högst upp för vilka firmware du har SHSH lagrade via Cydia. Ingen grön text på en 3GS = inte bra 🙁

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@freebo 64868 wrote:

I första bilden som Whywhy postade skall det stå med grön text högst upp för vilka firmware du har SHSH lagrade via Cydia. Ingen grön text på en 3GS = inte bra 🙁

Fast sen spirit släpptes så har det bara stått på min att servern är överbelastad och sidan är för slö att laddas ;D

Rusty360
    Member
    Post count: 15

@freebo 64868 wrote:

och om det inte står nått med grön text är man rökt då?
    har sparat den efter guiden här på forumet:(

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@rusty360 64937 wrote:

och om det inte står nått med grön text är man rökt då?
    har sparat den efter guiden här på forumet:(

Om du har följt guiden i forumet så betyder det att du vill spara 3.1.3 SHSH. Det har du faktisk ingen nytta av för tillfället då Apple fortfarande gör jobbet åt dig, den är bara bra att ha när nästa fw release kommer och Apple slutar signera fw 3.1.3. Med andra ord du är inte rökt.

LuDii
    Member
    Post count: 360

@ponyboy 65023 wrote:

Om du har följt guiden i forumet så betyder det att du vill spara 3.1.3 SHSH. Det har du faktisk ingen nytta av för tillfället då Apple fortfarande gör jobbet åt dig, den är bara bra att ha när nästa fw release kommer och Apple slutar signera fw 3.1.3. Med andra ord du är inte rökt.

jag har en 3gs 3.1.2 som har skapat lite problem för mig. i Cydia står det med grön text ” this device has shshs on the file for iphone OS: 3.1.3. Innebär det att jag inte kan återställa till 3.1.2? Problemet hos mig är att jag inte kan ringa eller bli uppringd men kan komma in på 3Gnätet utan några som helst problem. Orsak till det?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.