Cydia stänger ner innan jag hinner göra nåt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Cydia stänger ner innan jag hinner göra nåt?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Vet inte vad som har hänt men det funkade nyligen, men nu så stänger Cydia ner när jag ska öppna det, nån som har nån aning av vad man kan göra för att få det att funka igen? 🙂

Tack.

EDIT: Jailbreakad iphone 3g med 3.0.

snook
    Member
    Post count: 2190

@ojike 34859 wrote:

Vet inte vad som har hänt men det funkade nyligen, men nu så stänger Cydia ner när jag ska öppna det, nån som har nån aning av vad man kan göra för att få det att funka igen? 🙂

Tack.

EDIT: Jailbreakad iphone 3g med 3.0.

Gör om gör rätt 🙂

Kör jailbreak igen så kanske det fungerar.

Ojike
    Member

får prova, tack. 🙂

EDIT: Funkar dock inte det heller. >.<

snook
    Member

@ojike 34862 wrote:

får prova, tack. 🙂

EDIT: Funkar dock inte det heller. >.<

Med vad jailbreakar du med?

Ojike
    Member

redsn0w. 🙂

snook
    Member

@ojike 34866 wrote:

redsn0w. 🙂

Ok, har du testat att ställa in som “ny iphone”?

Inte från säkerhetskopia.

Ojike
    Member

hur ställer jag om det då, om jag får fråga? 🙂

snook
    Member

@ojike 34869 wrote:

hur ställer jag om det då, om jag får fråga? 🙂

Om du återställer i iTunes, sedan när den startar om så ställer du in som “ny iphone”.

Du får alternativ.

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

@snook 34871 wrote:

Om du återställer i iTunes, sedan när den startar om så ställer du in som “ny iphone”.

Du får alternativ.

Om man ska uppgradera från 2.2.1 till 3.0 och vill behålla allt de gamla från sin JB telefon, väljer man även “ny iphone” på den frågan ?

// TwiZteD

Kungen
    Member
    Post count: 985

@twizted 34902 wrote:

Om man ska uppgradera från 2.2.1 till 3.0 och vill behålla allt de gamla från sin JB telefon, väljer man även “ny iphone” på den frågan ?

// TwiZteD

Haha, om du får två alternativ, ”ställ in som ny iPhone’ lr ”återställ från säkerhetskopia” vad väljer du?:rolleyes:

Ojike
    Member

provade att återställa iphonen, det funkar inte heller, det stängs ner men nu kan jag gå igenom menyerna en liten stund och sen stängs det.

second
    Member
    Post count: 63

Blev så för mig när mitt Wi-Fi krånglade, pröva att gå in med 3G? Kanske är ute och cyklar men det löste sig för mig.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Låter som en minnesläcka. Har du nått mer i bakgrunden, typ musik? Starta om den och gå direkt till Cydia, se om det funkar 😉

Ojike
    Member

nej faktiskt inte, har jailbreakat och återställt den 3 gånger nu och det är samma sak varje gång. 🙁

Får prova med att starta om den direkt.

Adrian G
    Member
    Post count: 79

Hände samma sak för mig. Startade om min iPod och sen satt jag och startade Cydia, den stängde några gånger men efter typ 4-5 försök så funkade det finfint. 🙂

Ojike
    Member

Verkar funka för mig nu. Woho! 😀

Danke alles!

QeuDee
    Member
    Post count: 463

samma problem här 🙁

Wester
    Member
    Post count: 200

Det är bara att försöka och rör inte skärmen, så var det för mig (inte 3.0) Att om jag lät den stå å ladda lite osv och sen ville göra något medans den reloading data eller liknande. Då krasha det. Så testa med att bara låta den stå tills den har laddat klart 🙂

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.