Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Cydia startar inte
-
AuthorPosts
-
Har fått problem med att Cydia inte startar.
Cydias bakgrund kommer fram i typ 1-2 sek sen stänger programmet ner sig.Detta inträffade efter att jag gjorde en uppdatering av BiteSMS.
Har provat att starta om telefonen och göra en respring osv.Är reset den enda utvägen!?
Kör 3.1.2 (7D11) med Modemfirmware 05.11.07
Hej, om du har OpenSSH installerat och kan logga på telefonen så gör detta och ange följande kommandon:
→su root
→ditt lösenord, har du inte ändrat det så är det alpine
→apt-get remove cydia
→apt-get install cydia
→killall SpringBoard
Vänta på Respring, starta Cydia
Om du har Rock installerat finns alltid varianten att installera om Cydia via Rock.
Har nog tyvärr inte installerat openssh via cydia :/
Dock har jag SBsettings och där är SSH aktiverat fast jag kan inte ansluta med putty.Någon mera idé??!
Kan jag köra en jailbreak igen?@skoog 49400 wrote:
Har fått problem med att Cydia inte startar.
Cydias bakgrund kommer fram i typ 1-2 sek sen stänger programmet ner sig.Detta inträffade efter att jag gjorde en uppdatering av BiteSMS.
Har provat att starta om telefonen och göra en respring osv.Är reset den enda utvägen!?
Kör 3.1.2 (7D11) med Modemfirmware 05.11.07
Browsa in i var/lib/dpkg/updates och radera alla filer som finns där. Respring och då ska det funka igen.
De finns en fråga om just denna och jag ställde den med någonstans men det finns en fix för detta. Skall se om jag hittar den
***EDIT***
Du kanske fått de fixat nu men jag använde mig av detta men det vär till en äldra tror jag men tsta
Körde denna så funkade det igen.
Cydia crashing fix for July 18th | iPhone News, Help and GuidesYtterligare ett alternativ till en fix. Denna lämpar sig för er som inte känner er bekväma med med att radera filer manuellt i Unix
Testade att installera om cydia från blackrain utan resultat. Enda sättet måste vara att återställa telefonen och installera om det igen då jag inte har något program som behövs för att kunna fixa det?
@johanfo 51001 wrote:
Testade att installera om cydia från blackrain utan resultat. Enda sättet måste vara att återställa telefonen och installera om det igen då jag inte har något program som behövs för att kunna fixa det?
Beror på att det ligger kvar skit i cache-foldern för cydia..
Testa detta: Cydia crashing fix for July 18th | iPhone News, Help and Guides
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.