Då var det min tur :(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Då var det min tur :(

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 138

Skulle gå ur bilen och vipps så gled iPhonen ur mina händer.

Det jag undrar är om det är LCD skärmen som är trasig ?
    bifogade en bild men det syns kanske lite dåligt

iaf så är skärmen vit med lite instickande färger här och var.
    Längst ner på skärmen så är där “flimer” ser ut som det är sprucket.

men annars så fungerar allt perfekt förutom att man inte ser vad man håller på med.

och ja det är väl inte ens lönt att trava in på Telia utan jag får räkna med att fixa den på ett annat sätt så som mumien/iPhonefix ?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Din LCD är trasig, grattis. 2500 kr på mumien.

carpe
    Member
    Post count: 904

Hemförsäkring?

spjonky
    Member

@mossarelli 42278 wrote:

Din LCD är trasig, grattis. 2500 kr på mumien.

haha 1400kr på iPhonefix ;D

spjonky
    Member

@carpe 42281 wrote:

Hemförsäkring?

mjo men har 1500 i självrisk då och iPhonefix tar “bara” 1400 för att fixa LCD skärmen så tar hellre iphonefix då 😛

carpe
    Member

Jag hade ändå hellre pyntat 1500:- på självrisken, och fått en sprillans ny lur.

adde666
    Member
    Post count: 23

bara en hundring de handlar om.
    sen satt ut den på tradera lr blocket och köpt en 3gs

spjonky
    Member

mjo men är lite bekväm av mig, har ingen lust att vänta i 1-2 månader på en ny iphone när jag kan få den fixad på 2-3 timmar 😛

har fortfarande 18 månaders abb kvar på den så blocket kommer inte på frågan ;D

carpe
    Member

Jag fick min utbytt på 10 min, lämnade in den hos mitt försäkringsbolag(fysiskt). Fick ett kvitto, gick in på telia och hämtade ut en ny.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Så fick jag en gratis iphone.

Glaset på min iphone 3G 16Gb krossades för 2 månader sen, som tur var så hade jag försäkrat den hos AON. Med AON så slipper man betala självrisk. Jag lämnade in min lur till Telia och de i sin tur skickade den till Anovo för reperation. Efter 4 dagar så fick jag en prisförslag från Anovo, 3950 kr skulle det kosta för att laga min iphone 3G. Jag kontaktade AON och de sa att de skulle betala hela summan. Jag frågade om jag kunde istället köpa en ny iphone 3Gs 32 Gb och betala mellan skillnaden för reperationen och det gick de med på.

Jag kontaktade Anovo och sa att jag ville inte ha reperation och bad dem skicka tillbaks min iphone 3G till mig. Efter 3 dagar fick jag tillbaks min lur med krossad glas. Jag åkte till Mrgizmo butiken i Stockholm och köpte en ny displayglas för 499 kr. Med hjälp av guider på youtube lyckades jag byta ut glaset och den blev som ny.

Det tog över en månad för Telia för att få in nya iphone 3G 32Gb och när jag gick till butiken för att hämta ut min nya iphone då sa han i butiken att han måste kontakta AON för att få en fakturerings adress för de resterande 3950 kr. Själv skulle jag betala 2850 kr eftersom den kostar 6800 kr. Men när han kontaktade dem så kom dem överens om att AON skulle betala hela summan och Telia fakturerade dem på 6800 kr så jag fick den utan att betala en krona. Så nu har jag 2 iphone de fungerar perfekt.

Jag rekommenderar AON försäkringar för att de har jätte bra service och billig månadsavgift.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Way to go.

spjonky
    Member

haha okej 😀

vad menas med ?
    ” Denna försäkring gäller för den person som, i egenskap av
    ägare till den försäkrade produkten, har registrerats som
    försäkringstagare via http://www.telia.se.”

carpe
    Member

Att det är den som äger telefonen(som står för abonnemanget), och/eller har skrivit in sig som försäkringstagare(ägare), som endast kan bruka försäkringen(?)

spjonky
    Member

okaj tackar 🙂

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.