Dags att lämna in enhet nummer två!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Dags att lämna in enhet nummer två!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 154

Jaså! Jag klev in på teliabutiken och förklarade att HOME-knappen lagt av. Efter lite mindre än 18 månader. Även om “garantin” bara är 12 månader hävdade jag naturligtvis att jag har reklamationsrätt i tre år, vilket hjälpte. Så efter två veckor fick jag en ny – eller ny och ny – en refurbished om man får tro er på forumet, serienumret stämde för det och så – men skitsamma den såg fräsch ut och funkade bra.

Trodde jag.

Efter bara några dagar märker jag att när jag svarar så hör jag inte den som ringer – och den personen hör inte mig. Detta problemet avhjälptes med att sätta igång högtalarfunktionen, men inte ens det hjälpte alla gånger. Problemet uppstod både när jag ringde eller när någon ringde mig.

Dessutom fick den för sig att starta iPoden ett par gånger. Helt plötsligt såg jag att den var igång och drog batteri. Skitskumt!

Ett annat, betydligt mindre problem dock, var att den tändes och släcktes lite som att man tryckt på sleepknappen. Skulle slagga, helt plötsligt lyste telefonen upp – och släcktes… Höll på så ett par gånger. Jag vände på skiten och somnade.

Vad fan är det här!? Ska man lämna in en trasig telefon och få en trasig tillbaka! Jag ska dit nu och fan ta dom om dom inte har en kompensation för att jag blir utan telefon i två veckor till. Sammanlagt blir det ju att jag har nån jävla lånetelefon i en månad som inte alls fungerar optimalt (surf, iPod osv.) med det abonnemang jag faktiskt betalar för!

Vad tycker ni?

Vad kan jag säga? Någon som har liknande erfarenhet?

OBS! Ja, jag gjorde en återställning för att kolla ifall det hjälpte. Det hjälpte icke. Telefonen har icke varit JB heller.

Zike
    Member
    Post count: 571

jag tror man får 3 månaders förlängd garanti vid sådanna ärenden, ta med alla papper och förklara allt du sagt här så bör du få ytterligare en “ny”

mcdandrew
    Member

lämnade in den utan problem och de skulle sätta någon sorts “prio” eftersom jag återkommit med nya problem. Får väl se hur detta går nu då…

mcdandrew
    Member

Fick enheten utbytt mot en “ny” idag och ska se om den håller bättre klass den här gången!

mcdandrew
    Member

Fantastiskt! Den andra enheten jag fick utbytt strular också. Den har nu stängt av sig själv 4 gånger utan att batteriet har varit dåligt eller att jag har på något sätt påverkat den. Och när den har gjort det så kan jag bara få igång den med en soft reboot – inte genom att starta den som vanligt. Helt otroligt! Jag har nu fått två kassa telefoner tillbaka från reparation. Jag ska göra en återställning nu och se om det löser problemet. Annars måste jag gå tillbaka till Teliabutiken. Arg, den här gången.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du fick alla måndagsexemplar vi andra inte fick. Stackare.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@mcdandrew 66073 wrote:

Fantastiskt! Den andra enheten jag fick utbytt strular också. Den har nu stängt av sig själv 4 gånger utan att batteriet har varit dåligt eller att jag har på något sätt påverkat den. Och när den har gjort det så kan jag bara få igång den med en soft reboot – inte genom att starta den som vanligt. Helt otroligt! Jag har nu fått två kassa telefoner tillbaka från reparation. Jag ska göra en återställning nu och se om det löser problemet. Annars måste jag gå tillbaka till Teliabutiken. Arg, den här gången.

Har du backat upp din säkerhetskopia i dina iPhones? Har du även provat att återställa utan att läsa upp din säkerhetskopia efteråt?

mcdandrew
    Member

@ponyboy 66160 wrote:

Har du backat upp din säkerhetskopia i dina iPhones? Har du även provat att återställa utan att läsa upp din säkerhetskopia efteråt?

nja. Det har jag visserligen inte gjort. Men jag hade inga problem med mjukvaran på min första enhet, där var ju homeknappen intryckt och i enhet nummer två hade jag helt andra problem och i enhet tre helt nya problem.

Dessutom har jag inte kört någon JB, det enda som finns i säkerhetskopian är typ mina kontakter…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Tredje gången gillt och du har möjligthet att häva köpet, dags för nästa generation inom kort =)

mcdandrew
    Member

@freebo 66210 wrote:

Tredje gången gillt och du har möjligthet att häva köpet, dags för nästa generation inom kort =)

Ja, fast efter återställningen igår så var den inte ofrivilligt avstängd imorse när jag vaknade. Den kanske funkar bättre nu!

mcdandrew
    Member

Jaja, jag behöll enhet nummer tre ett tag, för jag hade inte tid att springa hursomhelst till teliabutiken. Nu lämnade jag in den förra veckan. Och nu har jag helt plötsligt fått ett mail från ANOVO, ETT KOSTNADSFÖRSLAG!

DVS, de hävdar att det är yttre påverkan som gör telefonen trasig. Jag blir tokig! Visst, jag kan ju hävda att min telefon var trasig från dag 1, men eftersom jag dröjde ett antal dagar så ser det inte så trovärdigt ut, men vafan – det är ju sant!!!

Ska jag nu betala 275:- för att ens FÅ TILLBAKA en trasig telefon!!???? För det är fan det enda alternativet bland ANOVOS förslag.

Jävla idioter! Måste jag gå till teliabutiken imorgon och bråka eller är jag körd??

mcdandrew
    Member

Ingen som har ett litet tips på vad jag kan göra i min svåra situation?

🙁

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Har du lämnat in den 3de också?

Om det är din 3de som är på lagning och dem vill att du ska betala 275 kr så se då till att den är lagad när du får den.

mcdandrew
    Member

@mossarelli 71062 wrote:

Har du lämnat in den 3de också?

Om det är din 3de som är på lagning och dem vill att du ska betala 275 kr så se då till att den är lagad när du får den.

nej nej, 275:- kostar det att få den tillbaka utan att de gör nånting, att laga den kostar 3600 eller nåt sånt…

helt stört. OM det vore så att JAG HADE haft sönder den, hade jag ärligt talat stått mitt kast och kört på. Men nu vet jag ju att jag fan inte haft sönder den, problemet var bara att jag skulle lämnat in den direkt men det gjorde jag inte utan väntade… Vafan, man skulle ju uppdatera programvaran och göra en total återställning. Mellan alla besök i butiken har man ju ett liv, jobbar, tränar, man orkar väl inte springa fram och tillbaka till telia!

skit också.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.