Dålig teckning på iphone 4, stämmer det?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Dålig teckning på iphone 4, stämmer det?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 69

Hej, som ni säkert oxå har läst så har nya iphone 4 fått dålig kritik ang teckningen. Jag hörde av någon på tele2s kundservice att alla telefoner efter den 30 september så skulle problemet vara fixat. Hur är det egentligen med det här på alla nya iphone 4 som levereras här i Sverige? behöver man vara orolig för det när man köper en ny telefon från någon av våra stora återförsäljare eller om man köper den i t.ex. Italien.

Någon som har en som kan ge lite klara besked.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@w_ille 75364 wrote:

Hej, som ni säkert oxå har läst så har nya iphone 4 fått dålig kritik ang teckningen. Jag hörde av någon på tele2s kundservice att alla telefoner efter den 30 september så skulle problemet vara fixat. Hur är det egentligen med det här på alla nya iphone 4 som levereras här i Sverige? behöver man vara orolig för det när man köper en ny telefon från någon av våra stora återförsäljare eller om man köper den i t.ex. Italien.

Någon som har en som kan ge lite klara besked.

Fixat och fixat. Beror på hur man ser det.
    Efter den 30e så kommer iPhone med det där gummiskyddet med i paketet så att säga.

Mer än så har jag då inte hört med någon fix.
    De som köpt innan det datumet får ju beställa skyddet kostnadsfritt. Men de måste ju ta steget till beställning av det.

Det slipper man efter 30e då det som sagt kommer med i paketet.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Jag har haft min snart en månad och jag har inte haft några dom helst problem och då körde jag helt utan skal de första veckorna.
    Tror problemet är värre i US

muffins
    Member
    Post count: 1906

@bozz 75369 wrote:

Jag har haft min snart en månad och jag har inte haft några dom helst problem och då körde jag helt utan skal de första veckorna.
    Tror problemet är värre i US

I USA är det värre, stämmer bra det.
    Läste det någonstans på en nyhetssida men kommer inte ihåg exakt om det var mycket överbelastningar i nätet eller att strukturen i nätet inte var lika bra och stabil som här i Sverige exempelvis.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Har haft min i en vecka och inte haft minsta lilla problem. Sveriges 3g nät är väl utbyggt (undantag norra) och därför bör det inte vara några proligheter för dig.

w_ille
    Member
    Post count: 69

vad jag förstår behöver man alltså inte vara orolig för teckningen även om man håller den i vänsterhanden. konstigt att de har blivit så mkt snack om det men ingen verkar ha de problemet. jag kommer köra utan skal.

TruB
    Member
    Post count: 476

@w_ille 75807 wrote:

vad jag förstår behöver man alltså inte vara orolig för teckningen även om man håller den i vänsterhanden. konstigt att de har blivit så mkt snack om det men ingen verkar ha de problemet. jag kommer köra utan skal.

svaret är media, och apple hatare

2crueal4u
    Member
    Post count: 56

@trub 75811 wrote:

svaret är media, och apple hatare

Jag kan inte hålla med där. Fick hem min ajfån 4 och täckningen är kass, om man håller där antennen sägs sitta. Jag är inte nöjd. Jag har 3 och företagsabonnemang, men jag kan inte prata i den. Får nog köra på min 3gs

LuDii
    Member
    Post count: 360

@2crueal4u 76187 wrote:

Jag kan inte hålla med där. Fick hem min ajfån 4 och täckningen är kass, om man håller där antennen sägs sitta. Jag är inte nöjd. Jag har 3 och företagsabonnemang, men jag kan inte prata i den. Får nog köra på min 3gs

Sluta håll för antennen då? haha, svårare än så är det inte. Att du tappar nät är nog för att du bor någonstans på landet. Hos mig behöver jag hålla i cirka 30sekunder innan jag tappar en pinne på täckningen.. så det skulle ta ett par minuter innan jag inte har någon täckning alls.

2crueal4u
    Member
    Post count: 56

@ludii 76190 wrote:

Sluta håll för antennen då? haha, svårare än så är det inte. Att du tappar nät är nog för att du bor någonstans på landet. Hos mig behöver jag hålla i cirka 30sekunder innan jag tappar en pinne på täckningen.. så det skulle ta ett par minuter innan jag inte har någon täckning alls.

Ja självklart måste det vara så att jag bor ute på landet?????

Nej jag bor i en stad, centralt.
    Hur som helst är det stor skillnad på teckning på 4 och 3GS!
    Kan vara att jag fick något måndagsex men jag vet inte

Jag ska testa återställa telen, för den hakar upp sig när jag tar emot samtal, tappar täckningen och är allmänt värdelös för just att ringa med. Vartannat samtal kopplar inte ens upp. Står bara att samtalet misslyckades.
    Detta köp känns precis likadant som att ha blivit blåst på 7000 kr på blocket
    Obehagligt, äckligt, vidrigt och ångestframkallande

Suger brutalt nu… :mad2:

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.