Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Dålig Wifi signal?
-
AuthorPosts
-
har köpt en begagnad iphone 3g och märkt att wifi signalaen är vädigt dåligt när jag står mer än ca 4 meter ifrån router att jag ska kunna hitta min trådlåsa wifi network så måste jag stå nästan vid router.
har nån råkat för nåt liknande och hur har ni löst det.
har teestat att återställa telefonen men det hjälper inte.@seno 45304 wrote:
har köpt en begagnad iphone 3g och märkt att wifi signalaen är vädigt dåligt när jag står mer än ca 4 meter ifrån router att jag ska kunna hitta min trådlåsa wifi network så måste jag stå nästan vid router.
har nån råkat för nåt liknande och hur har ni löst det.
har teestat att återställa telefonen men det hjälper inte.Prova att uppdatera routern´s firmware.
har förskat lite och tror att det är glapp i antenen, det är så att jag har en spricka på baksidan som går från botten och ca 2 cm upp, läste nånstans att wifi antenen sitter också där,
så nu när jag trycker där så hittar den nätverk med full styrka.
det blir nog att jag köper hem en ny baksida och provar att bytta den själv.@seno 45307 wrote:
har förskat lite och tror att det är glapp i antenen, det är så att jag har en spricka på baksidan som går från botten och ca 2 cm upp, läste nånstans att wifi antenen sitter också där,
så nu när jag trycker där så hittar den nätverk med full styrka.
det blir nog att jag köper hem en ny baksida och provar att bytta den själv.Att byta baksida på telefonen är som att ta isär allt i molekyler och hoppas på att få ihop allt igen. Byta baksida är det mest komplicerade man kan göra på en iphone, tyvärr.
med lite tålamod går det nog. ska bara hitta lite bra bilder med beskrivning.
de hade bra beskrivning förut på ifixit men hittar inte mer dem.
ifall nån har nån bra länk till nån guide så är ni välkomna att posta den.Om du behöver beskrivning för att göra det så säger jag bara lycka till!
Jag själv som är teknisk och erfaren klarar det nog, men är tveksam ändå.
Fråga dig själv varför i princip varenda iphone som lämnas in för garantiärende inte blir reparerad. Är det så löjligt fel som att displayen är knäckt så får man en ny. Och det är den lättaste saken att byta på luren i princip.
har beställt hem det här FULL HOUSING COVER REPLACEMENT CASE FOR iPHONE 3G 3GS S – eBay (item 250513793379 end time Oct-27-09 04:00:55 PDT)
det komer nog att gå bra om man är försiktig.
googlar man efter det så är det jätte många som har gjort det själva hemma.@seno 45332 wrote:
har beställt hem det här FULL HOUSING COVER REPLACEMENT CASE FOR iPHONE 3G 3GS S – eBay (item 250513793379 end time Oct-27-09 04:00:55 PDT)
det komer nog att gå bra om man är försiktig.
googlar man efter det så är det jätte många som har gjort det själva hemma.Ingenting är omöjligt men du beställde väl inget rosa skal? Jag gillar din inställning Seno 😀
det är blå skall med 16 gb text.
tack för din uppmuntran freebo, nu känner jag mig ännu mer till mods ,
ska se när jag får den hem så ska jag återkomma med resultatNu är det fixat.
vill bara säga att det gick mycket lättare än jag trodde,
efter att jag bytte baksida så nu funkar både wifi och gps problemfritt.
följde själv instruktioner på ifixit.
köpte skall på ebay med ramen , ramen var i plast så jag slängde den och använde befintliga ramen från gamla baksidan.
det tog över en månad att få hem baksidan, oftast går det snabbare när man handlar på ebay,klagade på det och fick baksidan gratis.
hela arbetet tog ca 2 timmar och kostnad för material 0 kr -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.