Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Dåligt ljud vid telefonsamtal
-
AuthorPosts
-
Jag har jätte dåligt ljud på min iPhone när jag pratar med folk i telefon.
Jag hör knappt vad dom säger. Har tänkt på de att det kan vara för
att jag har skyddplast för displayen. Så vad göra, vill ju ha skyddsplasten
på men samtidigt höra vad folk säger som jag pratar i telefon med.Hörde talas om ett program som heter
Volume Boost (1.1.4) från iClarified,
kan det hjälpa mig att höra bättre ??Läs hur man installerar Volume Boost (1.1.4) från iClarified här :
http://iclarified.com/entry/index.php?enid=770När man laddar ner Volume Boost (1.1.4) från iClarified
genom Installer.app så får man ett meddelande :
This Package comes from an untrusted source, it may be unsafe to install!
Vad tycker ni är det säkert att installera ändå eller ???
Vill ju inte ha något skit på min fina nya iPhone.Nästa fråga man får när man installerar är:
This process will patch your iPhone to increase its maximum volume!
Nu undrar jag vad är Patch ??
Och är det säkert att göra de ?Har oxå hört talas om ett program som heter iamp.
Vet dock inte så mycket om de. Skulle det kunna hjälpa mig
med mitt problem ?? Och är det isåfall säkert att installera ?Tacksam för hjälp 😮
Du har nog inte så mycket till val ifall du inte ska göra en massa hem gjorda special grejer bara för att ha skyddsplasten på. Där emot kan du köpa ett skärm skyddsplast i närmaste elektronik affär som egenligen är till ipod touch men funkar precis lika bra till iphone =)
@ripperoo 2765 wrote:
Där emot kan du köpa ett skärm skyddsplast i närmaste elektronik affär som egenligen är till ipod touch men funkar precis lika bra till iphone =)
Ok, är där då utskurit precis där ljudet kommer ut när jag pratar med någon i telefon ?
För den skyddplasten jag har nu täcker ju hela hålet där ljudet kommer ut, gör detta inte de ?Nej den täcker bara skärmen..
Du kan ju å andra sidan köpa heltäckande skydd, jag kan tyvärr inte ge dig någon hemsida nu, men jag kan försöka leta lite på forumet se ifall jag hittar det.@ripperoo 2768 wrote:
Nej den täcker bara skärmen..
Du kan ju å andra sidan köpa heltäckande skydd, jag kan tyvärr inte ge dig någon hemsida nu, men jag kan försöka leta lite på forumet se ifall jag hittar det.Ok, tack de vore snällt 😮
Den skyddplasten jag har nu täcker hela framsidan och
tyvärr också hålet där ljudet kommer ut vid telefonsamtal, plus knappen längst ner.
Skulle vilja ha en skyddplast som täcker hela framsidan men som där är
utskuret till hålet där ljudet kommer ut och knappen längst ner.http://www.bestskinsever.com/servlet/the-69/iPhone-Total-Body-Skin/Detail
Det här är ju ett alternativ ifall du vill ha ett heltäckande skydd,
Själv tycker det det fungerar prima med ett vanligt skärmskydd och iphones puts handduk 🙂@ripperoo 2771 wrote:
http://www.bestskinsever.com/servlet/the-69/iPhone-Total-Body-Skin/Detail
Det här är ju ett alternativ ifall du vill ha ett heltäckande skydd,
Själv tycker det det fungerar prima med ett vanligt skärmskydd och iphones puts handduk 🙂Tack för länken.
Ok är där då utskurit precis där ljudet kommer ut när jag pratar med någon i telefon ?jag har ett annat iproblem oxå . när jag har standard headset så måste jag typ ha micken i munnen för att mottagaren skall höra vad jag säger , har vart på telia 2 ggr o nämt detta problem fått 2 nya telefoner efter de hart vart på undersökning , men ingen fungerar ännu . har även bytt ut headset mot annan funkar ej
är det bara jag som har detta problem, för jag hittar inget på forumet som har samma problem . sÅ förnärvarande kör jag med Aino denna är kanon på ljud
varför funkar inte iphonen, vill egentligen använda den ju….//P
Men va? Det är väll bara att ta en nål och sticka ett bar hål i plasten som täcker högtalaren. Eller skära bort den biten med ett rakblad.
Inga svårigheter;)
Är det bara jag som har problem med orginal headset.
De som jag pratar med hör mig dåligt, så jag måste ha mic inne i munnen ej hängande så trött på detta fått 2 nya headset ingen ändring.Någon som vet bra headset, som man slipper ha inne i munnen för att de skall höra en vid samtal.
/petbir
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.