damm innanför glaset

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone damm innanför glaset

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 134

då var oturen framme för mig med , ( som så många andra här)
    tappade min iphone idag som jag varit såå rädd om, ja jag tappade den när jag tog ut den ur sitt skydd! lite ironiskt jag vet :mad2:

den gled ur händerna på mig och allt gick i slow motion såg när den studsade 2 ggr på asfalten…..2 rätt fula hack blev det och 2 lite mindre på baksidan …det skiiit ! men såg nu att tex mrgizmo säljer dom för 495kr…inget jag vill lägga på jsut nu men kasnke i framtiden verkar lite petigt o svårt att byta ut…..

men sen såg jag en annan sak…jag har fått damm på insidan av screenen bla en stor damkorn ( om det inte är en spricka) kan man öppna och blåsa bort dom från framsidan eller sitter allt fast? hittar bara 2 små skruvar men sen då? har varit med om med mina gamla mp3 iriver spelare att tex man kunde bara ta bort baksidan men sen satt allt fast .

tacksam för svar
    artoodetwo

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om du inte är väldigt kunnig eller har lämplig utbildning inom elektronik/teleteknik ska du inte ta isär den alls.
    Skicka den på lagning istället,det blir sannolikt billigare än att köpa en ny när du har taskat till det med att riva den själv.

frojK
    Member
    Post count: 69

Jag skickade in min för damm under skärmen, och fick en ny tillbaka.
    Jag tror dock det beror på hur mycket damm du har under. Jag hade väl ett 20-30 tal olika dammkorn som syntes ganska rejält i motljus.
    Man kan alltid gå och fråga de i Teliabutiken men man kan nog få olika svar då.

jompao
    Member
    Post count: 456

Nyligen upptäckt några dammkorn på min med, lite trist måste jag säga. Men eftersom det är en lite glipa i mellan glas och sidan vilket kan ses i ett mörkt rum så är det u ofrånkomligt att damm kan komma in.. Konstruktionsfel!

jasifil
    Member
    Post count: 300

Tycker det är riktigt svagt att så många råkar ut för damm innanför glaset på en så pass dyr modell som Iphone. För egen del har jag inte märkt något än men skulle det dyka upp så avvaktar jag nog lite eftersom jag inte vill byta min nästan nya telefon mot en troligen äldre men renoverad 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.