Data till iPhone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Data till iPhone?

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 61

Tja!

Jag har en mobil (ej iPhone än) som har kontaktkort hos Tele2.

Min iPhone kommer på söndag denna vecka. Då planerar jag att göra om mitt kontaktkort till ett abonnemang (Tele2 – Comviq Kompis)

Då har jag möjligheten att lägga till surfpaket.

Tror ni att Surfpaket 1 GB/månad för 89 kr/månad räcker. Eller är det för lite data? Jag lär inte sitta och tanka på den 😛

Tack för svar!

MVH CrossFireX

oakeey
    Member
    Post count: 118

Ett tips är väl att du börjar med det lägsta/billigaste. Upptäcker du att du behöver mer så är det ju bara att uppgradera.
    Själv kör jag inte alls via 3g när det gäller data. Endast WiFi. Ty jag är en fattig student som ändå oftast har tillgång till WiFi gratis. 😛

Men 1gb låter väl ok? Min enda slutsats är att det går fort att föra över data till och från telefonen. Det blir mycket slentriansurfande! 😀

oakeey
    Member
    Post count: 118

Ett tips är väl att du börjar med det lägsta/billigaste. Upptäcker du att du behöver mer så är det ju bara att uppgradera.
    Själv kör jag inte alls via 3g när det gäller data. Endast WiFi. Ty jag är en fattig student som ändå oftast har tillgång till WiFi gratis. 😛

Men 1gb låter väl ok? Min enda slutsats är att det går fort att föra över data till och från telefonen. Det blir mycket slentriansurfande! 😀

Kungen
    Member
    Post count: 985

Personligen tycker jag 1gb är mycket, har nu 200mb och tankar från cydia och är inne och surfar ganska ofta (enligt mig) men sitter inte och surfar flera timmar om dan, tittar inte på youtube heller. Däremot surfar jag ganska mycket via wifi så om du inte har wifi så ska du lätt ta 1gb :)Fördelen med 1gb är att det inte kostar något extra om du surfar över 1gb.

Kungen
    Member
    Post count: 985

Personligen tycker jag 1gb är mycket, har nu 200mb och tankar från cydia och är inne och surfar ganska ofta (enligt mig) men sitter inte och surfar flera timmar om dan, tittar inte på youtube heller. Däremot surfar jag ganska mycket via wifi så om du inte har wifi så ska du lätt ta 1gb :)Fördelen med 1gb är att det inte kostar något extra om du surfar över 1gb.

CrossFireX
    Member

Tack för svar.

Jag har inte tillgång till Wifi. Ja, jag tänkte på det innan att om jag tar 200 MB och använder mer än det så betalar jag. Fördelen med 1 GB som du sa är att de kostar inte, utan de begränsar hastigheten istället.

Jag kommer göra bla dessa saker:
    Sitta vid MSN
    Surfa på vanliga hemsidor, mer än 50 st om dagen iaf.
    Se på YouTube
    Ladda ner apps
    Läsa mail

Kanske blir mer eller mindre, men på ett ungefär.

1GB borde väl räcka? 🙂

CrossFireX
    Member

Tack för svar.

Jag har inte tillgång till Wifi. Ja, jag tänkte på det innan att om jag tar 200 MB och använder mer än det så betalar jag. Fördelen med 1 GB som du sa är att de kostar inte, utan de begränsar hastigheten istället.

Jag kommer göra bla dessa saker:
    Sitta vid MSN
    Surfa på vanliga hemsidor, mer än 50 st om dagen iaf.
    Se på YouTube
    Ladda ner apps
    Läsa mail

Kanske blir mer eller mindre, men på ett ungefär.

1GB borde väl räcka? 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Ta 1GB, och om det inte räcker så får du ta mera sen 😉

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Ta 1GB, och om det inte räcker så får du ta mera sen 😉

CrossFireX
    Member

Japp, blir väl det då! Räcker det inte så tar jag 5 GB! 🙂

CrossFireX
    Member

Japp, blir väl det då! Räcker det inte så tar jag 5 GB! 🙂

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

@crossfirex 23479 wrote:

Tja!

Min iPhone kommer på söndag denna vecka. Då planerar jag att göra om mitt kontaktkort till ett abonnemang (Tele2 – Comviq Kompis)

Tror ni att Surfpaket 1 GB/månad för 89 kr/månad räcker. Eller är det för lite data? Jag lär inte sitta och tanka på den 😛

Tack för svar!

MVH CrossFireX

Jag har kikat på precis samma abonnemang som du, fri surf kommer inte på tal, men vill ha möjligheten att surfa och kolla på mail obehindrat, givetvis då med viss måtta. Då jag har WiFi på jobbet samt hemma så surfar jag även en del där!

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

@crossfirex 23479 wrote:

Tja!

Tack för svar!

MVH CrossFireX

Jag har kikat på precis samma abonnemang som du, fri surf kommer inte på tal, men vill ha möjligheten att surfa och kolla på mail obehindrat, givetvis då med viss måtta. Då jag har WiFi på jobbet samt hemma så surfar jag även en del där!

steffe
    Member
    Post count: 2452

MSN?Hotmail funkar inget vidare på iphonen,du får nog skaffa gmail istället,funkar bättre.

steffe
    Member
    Post count: 2452

MSN?Hotmail funkar inget vidare på iphonen,du får nog skaffa gmail istället,funkar bättre.

CrossFireX
    Member

@steffe 23591 wrote:

Hotmail fungerar.

CrossFireX
    Member

@steffe 23591 wrote:

Hotmail fungerar.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.