DataRoaming

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone DataRoaming

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Jag satt och surfade och plötsligt kom det upp: Någonting om DataRoaming och att det kunde bli extra avgifter. Jag har telia abbodemang och 500 mb fri surf och använder internet via iPhonen dygnet runt nästan. Så jag har två frågor.

1. Vad menar de med DataRoaming och kommer det bli extraavgifter?
    2. Vad menas med det här 500 MB fri surf? HUr får man veta när man har förbrukat det?

Skulle bli väldigt glad om ni kunde svara så snabbt som möjligt.
    Tack i förväg!

/ En panikslagen iPhonedyrkare!

mattiL
    Member
    Post count: 53

1. Roaming blir det om du har exempelvis Telia som operatör men råkar få en uppkoppling mot Tele2 (kolla vad telefonen säger att du är uppkopplad emot). Data skickas då via Tele2 som vill ha betalt, och kostnaden får du.

Vanligen har man problem med roaming när man är utomlands, långt från sin vanliga operatör.

På punkt 2. passar jag. Kolla med din operatör.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mattil 66715 wrote:

1. Roaming blir det om du har exempelvis Telia som operatör men råkar få en uppkoppling mot Tele2 (kolla vad telefonen säger att du är uppkopplad emot). Data skickas då via Tele2 som vill ha betalt, och kostnaden får du.

Vanligen har man problem med roaming när man är utomlands, långt från sin vanliga operatör.

På punkt 2. passar jag. Kolla med din operatör.

Med tanke på att tele2 å Telia har samma nät -.-

2.Som tele2 användare så får man ett sms som säger när det är slut. iPhonen har en räknare under inställningar->allmänt->användning. Den får du dock nollställa på egen hand.

AnalAnkan
    Member

Tack så mycket 😀

AnalAnkan
    Member

tack:D

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.