Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Datatrafik med WLAN
-
AuthorPosts
-
Nyligen fick jag min första räkning ( Har kvartalsräkning ) och där stod det att jag hade använt datatrafik för 400. Detta var jäkligt konstigt tänkte jag då jag har varit väldigt noga med att inte surfa utan att vara uppkopplad mot Wifi.
Så jag ringde till Telia och där meddelade dom mig att om man har en iPhone och surfar via Wifi så får man trots det betala datatrafik!
Tyckte att detta lät väldigt konstigt och tänkte höra om någon vet något om detta med detaljerat?
@baralillajag 25314 wrote:
Nyligen fick jag min första räkning ( Har kvartalsräkning ) och där stod det att jag hade använt datatrafik för 400. Detta var jäkligt konstigt tänkte jag då jag har varit väldigt noga med att inte surfa utan att vara uppkopplad mot Wifi.
Så jag ringde till Telia och där meddelade dom mig att om man har en iPhone och surfar via Wifi så får man trots det betala datatrafik!
Tyckte att detta lät väldigt konstigt och tänkte höra om någon vet något om detta med detaljerat?
Det är fel, iPhonen väljer Wifi före 3G.
Så använder du Wifi så ska det inte kosta någon datatrafik.
Använder själv Wifi för det mesta, bara någon enstaka gång som jag kollar epost med 3G. Kostar ingenting.
Kolla i Inställningar –> Allmänt -> Användning –> Mobil nätverksdata
Där ser du hur mycket datatrafik du har använt. (Det visar bara 3G och gprs, alltså inte wifi).Hmm..tänkte på en annan sak….det är inte så att du har tjänsten fri datatrafik ? 199 kr/mån?
Att du har fått för 2 mån? När jag tog min iPhone på Telia så sa jag att jag inte vill ha fri data 199 kr/mån, ok sa dom.(tog vänner 69kr/mån och bänkade det, använder Tre)
Men när räkningen kom så var det i alla fall fri data med :mad2:
Ringde upp och frågade varför? För jag sa att jag inte ville ha det. Operatören sa: -Men man måste ju ha det för att iPhonen ska fungera.
:laugh:Jag: –Du, jag vet nog bättre än dig hur en iPhone fungerar. Jag vill inte ha fri data.
Så dom plockade bort det, kanske det som har hänt?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.