Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Datatrafik slukas utan anslutning!?
-
AuthorPosts
-
Datatrafik slukas utan att jag är ansluten till något datatrafiknät. Har stängt av alla datainställningar, raderat APN adressen också (online.telia.se). Ändå drar den datatrafik!? Har märkt att det drar ca 2 mb att försöka starta Safari och få felmeddelandet “datatrafik ej aktiverat kunde ej ansluta” (något i den stilen). Det är ett E uppe i högra hörnet, Edge? Vad är det som drar datatrafik och hur stänger man av allt, finns det något program? har tagit emot ca 30mb nu och har ej någon fri surf eller liknande, tror dock att det mesta skedde igår, innan så har den inte dragit något. Har för mig att jag har sett något med maxtaxa på 69kr/dag, stämmer det?
Mycket tacksam för svar!
Stäng av data-roming (stavning felaktig)
Om du har i abonnemangen så är det max 9 kr per dag.Har det avstängt, drar ändå mb:/
Om du har raderat allt under APN. Avaktiverat 3G samt Data-roaming så ska den inte dra något 🙂
Verkar annars som din mätare har fått fnatt.
@iPhoneinfo.se 15368 wrote:
Om du har raderat allt under APN. Avaktiverat 3G samt Data-roaming så ska den inte dra något 🙂
Verkar annars som din mätare har fått fnatt.
Får hoppas på det… Men ska det vara ett E uppe i vänstra hörnet bredvid Telia, även när Edge inte är på? Vad exakt är Edge förresten
?:PTestade att starta om telefonen och nu verkar den inte dra datatrafik utan anledning, får som sagt hoppas på att det bara var mätaren som lekt lite… Annars, hur mycket kommer kalaset på ca 30mb att kosta för mig?:eek: Har som sagt inget fast datatrafik-abonnemang, mysteriet har skett under två dagar. Borde inte det maximalt bl 69kr/dag X2? det står iaf att 69kr/dag är maxpriset för dataanvändning på Telias hemsida.
Det är maxtaxa på 69 kr/dag om man har en vanlig abbonemang. Imini, imidi och imaxi abbonemangen har en maxtaxa på 9kr/dag.
Tror också att det är din mätare som har fått fnatt. Prova återställ för säkerhets skull.
@ponyboy 15376 wrote:
Det är maxtaxa på 69 kr/dag om man har en vanlig abbonemang. Imini, imidi och imaxi abbonemangen har en maxtaxa på 9kr/dag.
Tror också att det är din mätare som har fått fnatt. Prova återställ för säkerhets skull.
Jag har vänner-abonnemanget, så 69kr/dag blir de.
Återställa hela telefonen eller bara datamätaren? Försvinner allt i telefonen om man återställer den?@pannkaksmannen 15377 wrote:
Jag har vänner-abonnemanget, så 69kr/dag blir de.
Återställa hela telefonen eller bara datamätaren? Försvinner allt i telefonen om man återställer den?Hela telefonen. Allt försvinner men du kan göra en backup i itunes och synca iphonen efteråt så du får tillbaka allt.
Fel svar Ponyboy, endast mätaren återställs…
Får se om jag orkar göra det:P verkar ju fungera nu.
En fråga till, ska det vara ett E uppe i vänstra hörnet hela tiden?
du har E om du har edge täckning så det är inget konstigt…
@pannkaksmannen 15393 wrote:
Går det inte att stänga av edge? eller är det det man gör när man rensar APN?
Har du rensat APN så ska du inte ha tillgång till Edge. Det är det enda sättet att stänga av Edge om du inte har jailbreakat di mobil.
@pannkaksmannen 15401 wrote:
Men ska E:et komma up även om jag rensat APN då?
Japp, indikerar bara att det finns EDGE tillgängligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.