Datorn crasha

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Datorn crasha

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • Author
    Member
    Post count: 42

Hej!

Nu är det så att min gammla dator crasha. Hade ingen backup på itunes filerna, ingenting gick heller att rädda från hårddisken. Om jag nu anslter min iPhone till en ny dator så försvinner ju alla filer? Finns det något sätt att undvika detta och föra över alla filer från iPhonen till min nya dator?

Tacksam för snabbt svar.
    Mhellström

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Är inte och pillar i iTunes så mycket eftersom jag ogillar det. 🙂
    Tror man kan dra igång iTunes utan iPhone och ställa in att inget ska synkas när telefonen kopplas in? Då ska man kunna göra en backup på det som finns på telefonen.

Jag har att rubbet synkas, så på min dator måste man iaf göra så.

Mhellstrom
    Member

Glömmde bort min iPhone för ett tag, men är sugen på att fixa allt nu igen. Har samma problem osm jag beskrev i första tråden, bryr mig dock inte speciellt mycket om all musik&film försvinner.

Det jobbigaste just nu är nog alla apps, råkade ta bort ALLA som jag inte har laddat ner nyligen eller uppdaterat genom telefonen. Kan fortfarande få tillbaka de, men måste då ladda ner en och en. Och det rör sig inte om 1 eller 2 apps precis…

Så, finns det någon möjlighet att ladda ner alla apps som man har i den sk. “purchase history”

När jag endå är igång, en fråga till:)
    Är det redsnow som numera används för att få cydia, så man kan fixa nya bakgrunder på telefonen osv.

Grymt tacksam för all hjälp jag får!
    Mhellström

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Har du formaterat om datorn så finns det nog inget annat sätt att gå igenom Purchase History och plocka ner appsen var för sig. Appsen som du har i din iphone kan du överföra till itunes genom att välja Överför inköp när du högerklickar på iphone ikonen.

Angående jailbreak så beror det på vilken iphone och vilken firmware du har?

petbir
    Member
    Post count: 68

funkar tyvärr inte. Fler förslag någon /p

Ponyboy
    Member

@petbir 54686 wrote:

funkar tyvärr inte. Fler förslag någon /p

Vad är det som inte funkar?

petbir
    Member
    Post count: 68

tänkte jag skulle få tillbaka alla min apps . men fick köra om dom igen
    frånn apps. problemet är löst
    /P

Mhellstrom
    Member

Då jag inte har haft min iPhone anslutn till datorn på år och dar så har jag fortfarande fw 3.0. Uppdateerade inte nu då jag såg att det inte fanns en möjlighet atm att breaka 3.1.3.

Har en iPhone 3G 8gb

Ponyboy
    Member

@mhellstrom 54715 wrote:

Då jag inte har haft min iPhone anslutn till datorn på år och dar så har jag fortfarande fw 3.0. Uppdateerade inte nu då jag såg att det inte fanns en möjlighet atm att breaka 3.1.3.

Har en iPhone 3G 8gb

Iphone 3G fw 3.1.3 går att jailbreaka just nu men det finns dock ingen upplåsning för det nya basebamdet.

Mhellstrom
    Member

Så, jag kan uppdatera till 3.1.3 och ändå fixa cydia så jag kan byta bakgrund mm?

Om inte, ska jag då uppdatera phonen till 3.1.2? Var och hur gör jag detta? Blir bara yr av att leta! står ju aolika överallt;/ sen, vad behöver jag installera om jag BARA vill kunna använda cydia och andra program för nedladdning av diverse program?

Mhellström

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Om du bara ska jaila så kan du göra på följande sätt; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Om du kräver upplåsning så ska du inte gå nära 3.1.3!

Mhellstrom
    Member

verkar som om du ovan inte har läst. jag vill inte nedgradera?däremot är jag så pass dålig på det här så jag behöver en utförlig förklaring.

Vet inte vad jag ska göra för att på så smidigt sätt som möjligt få så “bra” fw som möjligt om jag bara vill ha in cydia på telefonen. är inte i behov utav operatörsupplåsnings osv.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mhellstrom 55089 wrote:

verkar som om du ovan inte har läst. jag vill inte nedgradera?däremot är jag så pass dålig på det här så jag behöver en utförlig förklaring.

Vet inte vad jag ska göra för att på så smidigt sätt som möjligt få så “bra” fw som möjligt om jag bara vill ha in cydia på telefonen. är inte i behov utav operatörsupplåsnings osv.

Trodde du hade 3GS. Det är lite svårt att hjälpa utan all information;

Vilken FW sitter du på idag? om du har 3.1.2 eller under så kan du jailbreaka med blackra1n. Om du har 3.1.3 så måste du skaffa en IPSW fil och lura iTunes. Mer kan du läsa på ;Dev-Team Blog

Mhellstrom
    Member

Jag har 3.0 som jag nämde ovan:) kan jag uppdatera till 3.1.2 och jailbreakca med black~ ? isf hur?:D

Tack för hjälpen!
    Mhellstrom

Mhellstrom
    Member

Vill fixa det här ikväll! är lite smmått ivrig:) Tankade ner fw 3.1.2 från: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7268.20091008.32pNe/iPhone1,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Bara att återställa telefeånen med denna fil och sen avndända blackra1n(Har 3.0 nu)?

Ponyboy
    Member

@mhellstrom 55131 wrote:

Vill fixa det här ikväll! är lite smmått ivrig:) Tankade ner fw 3.1.2 från: http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7268.20091008.32pNe/iPhone1,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Bara att återställa telefeånen med denna fil och sen avndända blackra1n(Har 3.0 nu)?

Nej, inte så enkelt. Har du kollat i dessa trådar.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6755-fw-3-1-3-uppdatera-inte.html
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Mhellstrom
    Member

aa, men nu är det så att jag har 3.0
    Därför rör inte dessa trådar mig?:S
    fattar nu att det inte är smart att uppdatera till senaste men hur gör jag för att få telefonenn till 3.1.2 då?

Ponyboy
    Member

@mhellstrom 55148 wrote:

aa, men nu är det så att jag har 3.0
    Därför rör inte dessa trådar mig?:S
    fattar nu att det inte är smart att uppdatera till senaste men hur gör jag för att få telefonenn till 3.1.2 då?

Dessa trådar gäller visst dig, du verkar inte ha läst ordentligt i trådarna. Du har nu 3.0 och om du aldrig har haft 3.1.2 och sparat din SHSH så kan du inte längre inte återställa till 3.1.2.

Mhellstrom
    Member

fan att man inte tog tag i detta en månad tidigare då. Nu blir det klurigt, blir nog till att uppdatera till 3.1.3. inte psec. sugen på att ha kvar en breakad 3.0a

Ponyboy
    Member

Om du har din 3.0 SHSH sparad i cydia så ska du kunna återställa till 3.0 och jailbreaka, du måste då använda dig av guiden jag länkade till. Dessutom så kan man jailbreaka en 3G med fw 3.1.3 med sn0wbreeze 1.4 i windows och PwnageTool 3.1.5 i mac. Var försiktig så att du inte uppdaterar ditt baseband om du är beroende av operatörs upplåsnings.

Mhellstrom
    Member

OK, uppdaterar till senaste nu. Är ine beroende av operatörsupplåsning:)

SÅ när jag uppdaterat klart är det bara att tuta och köra med snowbreeze?:)

Ponyboy
    Member

@mhellstrom 55162 wrote:

OK, uppdaterar till senaste nu. Är ine beroende av operatörsupplåsning:)

SÅ när jag uppdaterat klart är det bara att tuta och köra med snowbreeze?:)

Nej stop

Ponyboy
    Member

Du ska först ladda ner Sn0wbreeze och sen med sn0wbreeze göra en custom 3.1.3 ipsw fil. Sen ska du sätta din iphone i recovery mode och koppla till itunes. I itunes ska du trycka på shift knappen och välja återställ. Sen kan du välja att uppdatera till den custom ipsw fil som du skapade.

Mhellstrom
    Member

Haha, tack för att du satte ner foten! Får leta upp nu hur man sätter i recovery mode. let’s do it!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mhellstrom 55169 wrote:

Haha, tack för att du satte ner foten! Får leta upp nu hur man sätter i recovery mode. let’s do it!

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones och se till att du drar ned v1.5.1

Mhellstrom
    Member

Aa, tog ned den nu.När man väljer simple mode frågar den efter 3.1.2, expert så frågar den efter 3.1.3 och jag vill ha det väldigt simple;P

Ska jag nu tanka ner en 3.1.3 ipsw till skrivbordet och använda den?:S

Mhellstrom
    Member

Någon som har svar på min fråga?:) är sämst på sånt här!

Ponyboy
    Member

@mhellstrom 55335 wrote:

Någon som har svar på min fråga?:) är sämst på sånt här!

Ladda ner denna ipsw fil 3G 3.1.3 med firefox. Sen koppla din iphone till datorn och starta Sn0wbreeze. Följ sedan denna guide YouTube – Sn0wbreeze 3.1.3 v1.5

Mhellstrom
    Member

Började med detta nu, följde guiden till att man skulle ladda ner core utilites. gjorde de, sen skulle man välja några .deb filer? hur får jag tag på detta.

Ponyboy
    Member

@mhellstrom 55350 wrote:

Började med detta nu, följde guiden till att man skulle ladda ner core utilites. gjorde de, sen skulle man välja några .deb filer? hur får jag tag på detta.

Du kan skippa den biten och klicka på nästa. Allt det där kan du installera i cydia själv efter att du har jailbreakat.

Välj Cydia och tryck på den blåa pilen.
    s7.png

Ändra inget och tryck på den blåa pilen.
    s8.png

Mhellstrom
    Member

och nu va det bara datorn som ska krångla, såklart.. usb enheten känns inte igen. testar att starta om datorn nu

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.