Datorn hittar ej Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Datorn hittar ej Iphone

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej!

Har sökt runt som en galning nu i 3 dagar efter svar men hittar inget.

Har fått en helt ny telefon då den gamla gick sönder. När jag försöker koppla in den dyker “Usb enhet känns ej igen”

Har provat avinstallera Itunes, usb portar och dylikt. Även provat stänga av datorn, ur med sladden osv, bytat usb portar.

Det märkliga är att jag kopplar in min Ipod så funkar allt klockrent. Då jag tar ut ipoden och kopplar sekunden efter in min Iphone så kommer felmeddelandet upp.

Jag kan inte återsälla den då den är helt ny. På skärmen är bara bilden med Itunes och en usb kabel.

Någon som har tips,råd,tricks eller rentav vet vad som är fel?

Mvh Christian.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

koppla den till itunes håll in home och power knappen i 10 sekunder , sen släpper du power knappen och hålle fortfarande in home knappen, tills dfu dyker upp i itunes, ha itunes startad och gör det, sen kan du återställa 🙂

ChristianR
    Member

Provade men funkar inte, telefonen stänger av sig.

Iphone vägrar visa sig i Itunes då “Usb enhet känns ej igen” dyker upp när jag håller inne knapparna som du beskriver.

ChristianR
    Member

Provade nu även på flickvännens dator. Där kommer inga ruta om usb enhet som inte kunde hittas,men inget händer alls iheller. Har prövat sätta i DFU Mode men inget ploppar upp i Itunes.

Bör jag gå in i 3 butiken igen med den så dom får fixa igång den?

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Ja det tycker jag absolut att du ska göra. Om dom lyckas få igång den kan du ju i alla fall utesluta att det är fel på telefonen!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.