Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Datorn stänger av sig/Vill inte ladda i vägg
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har ett rätt allvarligt problem…För ungefär 20minuter sen slutade min iPhone 3GS ladda i väggaddaptern, så jag testade att byta sladd. Ingen skillnad. Så jag testade att koppla in den i datorn och VIPPS! så stängde datorn av sig??? Testade även här att byta sladd. Ingen skillnad. Nu är det så att jag har en laptop med kylplatta. I denna kylplatta sitter två fläktar och ett antal USB ingångar. Så jag testade att koppla in iPhonen där och VIPPS! så dog fläktarna.
Vad tusan har hänt?? Har haft iPhone i lite mer än ett år och det här har aldrig hänt (Min nuvarande iPhone är mindre än två veckor gammal, då jag fick en ny på försäkring)
Vore kalas om nån visste något om det här!
Tack på förhand! Mvh. Robin
Låter som ett hyfsat allvarligt problem. Jag hade uppsökt närmsta återförsäljare.
Mvh
Det där låter som det skulle kunna vara en kortslutning eller nått som leder till att du överbelastar USB portarna. Så det är troligen ett elektroniskt fel av något slag, bara och traska tillbaka till där du köpte den är jag rädd för … 🙁
Byta dockkontakten.
Vi hjälper gärna till både med reservdelar och bytet om så behövsTack för tips!
Pratade med Tre där jag köpte den och dom hade aldrig hört talas om problemet. Dom tog in den på service iallafall.Telefonen är bara 2 veckor gammal också… halvkul -.-‘
Om du inte har orsakat skadan (vattenskada) så ska de ta det
Glömde faktiskt en sak; det hade kanske varit värt att prova att rengöra dockkontakten med lite tryckluft eller kontakt spray. Tror iofs inte det är problemet, men har man riktigt otur kan det komma in något skräp som kortsluter några kontaktbanor. Fast kontaktspray ska man kanske vara lite försiktig med, kanske kan få det att se ut som den har blivit fuktskadad. Hur som helst är det lite sent nu … sorry.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.