Dela apps

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Jag vet inte om denna fråga är lite offside på forumet men jag ställer den:
    Både jag och min bror har Iphone 4 nu funderar jag på att ladda ner Navigon från appstore kan jag ladda in denna åt brorsan oxå när jag betalt och fått der den till Itunes?
    eller finns det begränsning:confused:ar?

slaneby
    Post count: 0

Köper du det och ni synkar med samma konto borde det inte vara något problem så vitt jsg förstår,
    Dock lär ni få ett helvete med synkning av bilder, musik, kontakter osv om ni nyttjar samms konto

Cravler
    Member

Borde väl inte vara några problem om man bockar ur allt annat som normalt syncroniseras, typ kontakter, bilder etc.?

dreamcode
    Member
    Post count: 80

det ska inte va några problem att synka bilder osv. om ny har 2 olika datorer eller 2 konto på samma dator

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    Cravler wrote:
    Både jag och min bror har Iphone 4 nu funderar jag på att ladda ner Navigon från appstore kan jag ladda in denna åt brorsan oxå när jag betalt och fått der den till Itunes?

Logga in på brorsans telefon under affär, ladda ner, logga ut och han loggar in igen.

Cravler
    Member

Grejen är oxå att appen är på typ 600mb och jag vill undvika att dra ner hela programmet från appstore 2 ggr, om programmet redan är installerat på min telefon så finns det ju i datorn under …/…/mobil….kan man inte bara ta en kopia därifrån och lägga över på brorsans dator?

dreamcode
    Member
    Post count: 80

@cravler 78056 wrote:

Grejen är oxå att appen är på typ 600mb och jag vill undvika att dra ner hela programmet från appstore 2 ggr, om programmet redan är installerat på min telefon så finns det ju i datorn under …/…/mobil….kan man inte bara ta en kopia därifrån och lägga över på brorsans dator?

ju du kan kopiera den på hans dator det här jag gjort

Cravler
    Member

Nice, det underlättar väldigt mycke’ 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Vet inte om navigon har något användaravtal eller en policy att en kopia per telefon är minsta. Vi försöker inte kringgå något copyright här inte.

Blundar så länge jag inte ser massa appcrack-länkar.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@cravler 78039 wrote:

Så länge ni använder samma ituneskonto är det lungt. Men det kommer inte fungera om ni använder olika konton, även om du får in det till hans itunes

Cravler
    Member

Testade att flytta en liten “testapp” från brorsans dator men det gick inte att syncronisera med den utan att koppla upp sig mot affär och aktoriser den här datorn… vad det nu betyder

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det smartaste är att du och din bror använder samma iTunes konto hela tiden. Onödigt att köpa alla apps 2 gånger om man nu är i samma familj. Ni kan använda samma iTunes konto på 2 olika datorer så inte eran musik, bilder, kontakter o annat blandas ihop. Jag och min flickvän har gjort så i flera år. Sen kan man också använda sig av Home Sharing i iTunes för att dela med sig musik, videor o apps med de som använder samma wifi nätverk. Helt klart en av de “snällaste” funktionerna som Apple har lagt i iTunes.

Cravler
    Member

Jag fick en app av en polare och la in den i samma mapp där alla mina syncade app finns, men den går inte att installera… hur kommer det sig egentligen ?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.