Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Det är med andra ord kört???
-
AuthorPosts
-
hallå
jag köpte en iphone beg igår som var låst till telenor. Jag vill köra med halebop. kollade innan jag köpte så det var ver 2.2 så jag skulle kunna köra Yellowsn0w och få den upplåst. Det jag inte hade koll på var baseband att det spelade roll (glad amatör) nu efter att ha forskat runt verkar det kört att få den upplåst. den har 02.30.03 Hade förhoppning till ett prog som hette Fuzzyband för att downgrade. Men icke hade fel bootloader, jag hade 05.09.
är det kört? verkar som det?
Funkar nåt rebelsim, turbosim med detta baseband?
när tror vi dev team fixar detta? nåt bestämt?
tacksam för svar:confused::confused:
Glöm yellowsnow.DevTeam jobbar med att hitta säkerhetshål i OS 3.0 och dess baseband.
Du kan iofs testa med nåt fakesim typ rebel eller så,men dessa funkar inte alltid så bra.
Om det inte funkar för dig så är enda lösningen att teckna ett abb hos telenor.Pissigt… ska nog kräva att killen som sålde den tar tillbaka den. Om inte simkortet funkar hur visar det sig? alltså att telefonen är låst? jag kan knappa in min Pinkod och låsa upp kortrt men får ingen kontakt med operatören. Det ser liksom ut somd det är början på en stapel. Är så det ser ut när telefonen är låst till nån annan operatör?
Om det inte funkar kan du inte få igång den (dvs aktivera), lr så står det “ogiltigt sim-kort” 😉
what?? det står som sagt inte ogiltigt simkort, den går igång, telefonen alltså. Vad kan det vara då???
Sätt ditt Halebop-SIMkort i en annan telefon och avaktivera PIN-låset. Sätt därefter tillbaka Halebopkortet i Iphonen. Om den har Modem Firmware 02.30.03 som jag har så är du rökt. Då är det bara piggyback-SIM som gäller.
piggyback-SIM???
du menar rebel sim etc??
nu har jag beställt från
REBEL X-SIMCARD Lås up iPhone 2.2.1 -02.30.03 | Uppsala | Blocket
ett rebel x simcard. Får se om det funkar.
Efter ett tag står det “NO SERVICE” i operatörs fönstret? är telefonen spärrad då?
det verkar även kunna stå så när den inte är aktiverad men har jag Quick Pwn på den så måste den väl vara aktiverad?
Luren kan vara aktiverad ja, men det är inte samma sak som upplåst.
En fråga bara, hur kan luren ha fw 2.2 men bb 02.30.03??
Jag vet att man kan uppgradera fw 2.2 till 2.2.1 utan att uppgradera baseband, men jag har aldrig hört om ngn som uppgradet bb utan att uppgradera fw^^Tjena har typ samma problem som dej, fast låst till telia. Jag har BB 02.30.03 och 2.2.1 är denna helt körd än så länge eller? Såg det här med boatloaden, hur kollar man vad man har för boatload?? Tacksam för svar. Och är det någon som vet om man måste ha jailbreakat telefonen för att kunna köra med rebelsim? // MVH Jonas
2.2 med 02.30.03 kan man ha om man försökt nergradera från 2.2.1, enda problemet med detta är att 2.2 inte stöder 02.30.03 😉 Så innan nått försöks med en sån iPhone så uppgradera då till 2.2.1 🙂
tråden fick liv igen bra… nu har jag fixat och trixat. Blåst om luren så nu är den 2.2.1 med 02.30.03. från en custom ispw.
Jag har konstaterat att telefonen är låst till T mobile från ett kvitto jag har på den.
Köpte ett rebel sim från blocket men det funkar inte rikigt. Jag kan se och hitta operatörer om jag söker men väljer jag någon så står den bara och snurrar och inget händer. Ibland kommer “Inget Simkort” och imellanåt har jag förlorat nätverket. Jag kan inte ringa ut eller in. Har provat allt känns det som, flygplansläge, 3g, apn mm mm har läst överallt på nätet känns det som.
Nu är min förhoppning att 3.0 släpps och att Dev Team är snabba med nya yellowsnow.
Eller är det nån annan där ute som har bra tips vad jag skall göra?
Har funderat på att sälja den och köpa en annan eftersom jag ändå ska använda Telia.
…. knepigt nu när jag skrev ringde dom från Rebelsim stället och gav tips på hur jag skulle få det att fungera… Bra service… jag återkommer med resultatet.
A du och jag i samma båt gurrag, Ringde rebel sim till dig!? Skriv så snabbt du bara kan om hur det gick! Är det någon som har en aning om när 3.0 kommer?
3.0 kommer inom de närmsta veckorna,apple har visst nån release 8 juni…..
Härligt härligt, stämmer 8nde är det inte långt kvar 🙂
Hoppas du har rätt, och att DevTeam är snabba med nästa yellowsn0w :laugh:
Skriver så snabbt jag kan Ecvator 🙂
Rebelsim frågade om jag kört enligt instruktionen jag fått, ja, självklart svarade jag med allt vad det innebar, ha en anna telefon för att tömma nätverksinställningarna mm.
Sen visste han jag pratade med (pratade engelska) inte vad Halebop var för nåt, jag sa att det var under Telia och han sa då att rebelsim har haft det lite svårt med telia men att det skall funka. Comviq skulle funka snabbast enligt honom, Han tyckte sen att jag skulle prova ett annat kort vilket jag idag gjorde, provade ett Telia kort sen ett Telenor kort. Inget av det fungerade som det skulle. imorgon skall jag testa nåt annat kort, Tele 2 och Comviq. funkar inte det så ska jag skicka tillbaka rebelsimmet och få ett nytt. Funkar inte det så får jag pengarna tillbaka.
Så funkar inte rebelsim så får jag hålla ut och vänta på 3.0 och hoppas på att Dev Team släpper nya yellowsnow snabbt så det inte dröjer flera veckor/ månader
Jag håller er uppdaterade efter morgondagens tester men jag har inte mycket förhoppning tyvärr.
Tja nu har jag fått igång mitt rebelsim efter många om och men, allt fungerar men ej inkommande samtal, känns som det e 50 % av att ha en telefon. Orka rebelsim, tycker det verka vara rena skiten, Men mitt tips till dej gurra e:
Sätt in ditt simkort i en telefon och rensa ditt simkort från alla gamla nycklar genom att byta till ett annat nät, sedan öppna en internet sida och sedan ringa ett samtal.Sätt sedan i ditt kort i Iphonen tillsammans med rebelsim och gå in på inställningar och jobba dig med flygplansläge fram och tillbaka, när det kommer upp att inget simkort är instalerat, trycker du INTE på Okej utan bara väntar. Detta fungera för mig, det kommer hända ett par gånger att den säger att inget simkort är installerat, men det e bara att sitta å vänta ett litet tag så kanske det löser sig. Lycka till!
ok ska testa det. Vad har du för inställningar i grunden på iphonen ? 3g på/ av, data roaming?
Jag håller med dig, rebelsim är inte det bästa. Kanske skiljer sig mellen olika märken? vad vet jag. Skriv gärna igen hur det går för dig. Om du får igång inkommande.
Tack så länge
Har både 3g av och data roaming av men sätter på det efter jag fått teckning. Orkar inte hålla på å pilla, dom knäcker det med all säkerhet det snart, får använda den som en tought så länge.
nej nu skiter jag i rebelsim!
Har provat som du sa nu också ecvator. Funkar icke. Har testat detta skiten till leda nu. Hoppas på 3.0 och att dom knäcker det snart. alt så försöker jag sälja telefonen i Tyskland då den är låst till T Mobile.
Jag kör rebelsim + Telenor-simkort till min Telia-låsta iphone, funkar skitbra sålänge man kör 2G. Har inte haft problem med varken in- eller utsamtal. Testade att aktivera 3G men då hittar den inte operatören då och då. Lite synd att inte kunna surfa, men jag låser upp den hos Telia i slutet av augusti, när telefonen är 12mån gammal om inte devteam fixat nåt innan dess.
Ja, nu har jag skickat tillbaka rebelsimmet och väntar på ett nytt för att prova. Annars skall jag sälja telefonen.
Du kan ju alltid försöka ta reda på när den officiellt går att låsa upp… jag väntar på att min ska gå att låsa upp hos telia, så jag kan köra den med 3.0 utan att behöva oroa mig längre, och med IMEI i handen kan du kontakta någon återförsäljare och försöka få reda på när de behagar låsa upp just din.
Sedan förstår jag att det kanske inte är så lockande att behöva åka någonstans där T-mobile finns för att göra detta, men har jag förstått rätt ska de kunna tillhandahålla upplåsningen via iTunes. (om man ska tro iphonewiki rätt: Unlock – The iPhone Wiki) så om T-mobile behagade göra det på din så skulle du ju antingen kunna fortsätta använda den eller om du tröttnat på spektaklet skulle det ju bli mycket lättare att sälja den. Sedan vet jag ju inte om T-mobile har samma policy som Telia när det gäller att låsa upp efter 12mån men det går ju att ta reda på.
ja jag har läst nåt liknande att dom man kan låsa upp t mobile iphone via itunes men inte hittat något konkret på deras sida på nätet.
Jag har den uppe på tradera nu, får se om nån vill köpa den. Annars får jag väl maila tyska t mobile eller nåt och fråga. Men som sagt skulle helst vilja bli av med den och köpa en ny telia låst alt. en olåst 16gb.
fu**
hittade detta på deras hemsida
Funktioniert das iPhone mit einer SIM-Karte anderer Netzbetreiber?
Das iPhone in Deutschland ist für die Nutzung im T-Mobile Netz optimiert und grundsätzlich über einen SIM-Lock geschützt. Eine SIM-Lock-Entsperrung ist nicht vor Ablauf von 24 Monaten ab Kauf möglich.
verkar kört även med detta
@gurrrag 32924 wrote:
ja jag har läst nåt liknande att dom man kan låsa upp t mobile iphone via itunes men inte hittat något konkret på deras sida på nätet.
Jag har den uppe på tradera nu, får se om nån vill köpa den. Annars får jag väl maila tyska t mobile eller nåt och fråga. Men som sagt skulle helst vilja bli av med den och köpa en ny telia låst alt. en olåst 16gb.
fu**
hittade detta på deras hemsida
Funktioniert das iPhone mit einer SIM-Karte anderer Netzbetreiber?
Das iPhone in Deutschland ist für die Nutzung im T-Mobile Netz optimiert und grundsätzlich über einen SIM-Lock geschützt. Eine SIM-Lock-Entsperrung ist nicht vor Ablauf von 24 Monaten ab Kauf möglich.
verkar kört även med detta
jag är ingen kung på tyska men tolkar det där som att man kan låsa upp först efter 24 månader… :S och med tanke på att det inte gått så värst länge sedan iphone 3G släpptes på alla marknader så har du väl en smula tid kvar innan de behagar låsa upp. Surt!
Jag tycker det är svinaktigt av apple att begränsa tillgången så som de gjort… hade de släppt iphone på fler nätverk hade de ju dessutom sluppit jobba mot en så stor skara som gör allt de kan för att knäcka iphones säkerhet…
Jag läste det också så. Jag mailade dom och bad dom kontrollera min IMIE och säkerställa att den är låst till dom. Det står dom på kvittot men vill bara vara säker. Sen frågade jag om dom kunde låsa upp den också men det lär dom ju inte vilja men jag måste ju försöka i alla fall 🙂
Funkar inte Tradera blir det tyska ebay hade jag tänkt
@drdistorzion 32926 wrote:
Jag tycker det är svinaktigt av apple att begränsa tillgången så som de gjort… hade de släppt iphone på fler nätverk hade de ju dessutom sluppit jobba mot en så stor skara som gör allt de kan för att knäcka iphones säkerhet…
En vanlig misstolkning.. Apple säljer iPhonen till de “stora” operatörerna i varje land, sen är det upp till operatören att bestämma hur dom ska sälja den. Så är det nån man ska klaga på är det Telia 😉 Eller nu oxå Telenor o Halebop 😛
Det är ingen här inne som vet lösningen på mitt problem? Det står att jag måste sätta i rätt simkort, dvs går det inte att ansluta iphonen till itunes, vilket gör det väldigt jobbigt att göra någonting. Någon som vet?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.