Det finns en uppdatering för operatörsinställningarna på din iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Det finns en uppdatering för operatörsinställningarna på din iphone

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Hej jag har kört Quickpwn på min Iphone och kört in senaste uppdateringen 2.21

Men jag har dock fått ett meddelande varje gång jag startar Itunes,
    Det står

“Det finns en uppdatering för operatörsinställningarna på din iphone,Vill du installera den nu?”
    och en knapp “Uppdatera inställningarna” och “Avbryt”

jag vet inte om jag vågar eftersom det kan förstöra min upplåsning?Någon som vet?

Tusen tack sålänge!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om du har nån upplåsning ska du nog inte chansa,klicka avbryt!

Thewiruz
    Member
    Post count: 111

okej tack!

jo jag misstänker det,Jag kommer antagligen ånga mig om jag trycker på okej!

QeuDee
    Member
    Post count: 463

det är inget du ska bry dig om, basebandet ändras inte, tvärtom det e kanske några förbättringar…. den hära uppdateringen som nuförtiden kommer upp e bara för texten som står längst upp vid täckningsignalen…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det är troligen stöd för Telenor och Halebop du kommer att få 😉 Asså att om du använder t.ex. ett Telenor-kort så står det t.ex. inte “Carrier 2.9” i Inställningar>Allmänt>Om, utan snarare “Telenor 3.0” 😛

Pear
    Member
    Post count: 322

jag har jailbreakat min lur 2.2.1 med tillhörande baseband, jag tryckte OK, det gjorde ingen märkbar skillnad alls. Dem uppdateringarna påverkar inte jailbreakat alls.

Steffe: Han har inte låst upp telefonen, han har jailbreakat den 😉 två lite olika saker, hehe (vet att jag är petig, men för tillfället har jag inget roligare för mig… moahaha)

steffe
    Member

@pear 31329 wrote:

jag har jailbreakat min lur 2.2.1 med tillhörande baseband, jag tryckte OK, det gjorde ingen märkbar skillnad alls. Dem uppdateringarna påverkar inte jailbreakat alls.

Steffe: Han har inte låst upp telefonen, han har jailbreakat den 😉 två lite olika saker, hehe (vet att jag är petig, men för tillfället har jag inget roligare för mig… moahaha)

Hade du läst hela hans fråga så står ordet upplåsning klart och tydligt!

jogge
    Member
    Post count: 58

Kan man trycka ok fast man har yellowsn0w, använder telenor, telefonen i fråga är telia låst.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@jögge 31348 wrote:

Kan man trycka ok fast man har yellowsn0w, använder telenor, telefonen i fråga är telia låst.

Ja det kan du göra

Mekke
    Member

Om du har en Telia-låst iPhone tror jag att du kan använda den där operatörs-uppdateringen ist för yellowsn0w 🙂 Är dock inte säker, men det har funkat för nåra andra 😀

steffe
    Member

@mekke 31397 wrote:

Om du har en Telia-låst iPhone tror jag att du kan använda den där operatörs-uppdateringen ist för yellowsn0w 🙂 Är dock inte säker, men det har funkat för nåra andra 😀

Var har du fått den uppgiften ifrån?
    Detta ska inte gå,för att låsa upp krävs en särskild kod och speciell programvara.
    Dom där “andra” har nog talat osant!
    Det du har hört är bara ytterligare ett av dessa tokiga och helt felaktiga rykten som sprids av folk som bara vill jävlas med folk.
    Innan man sprider en uppgift vidare ska man nog tänka efter om källan är tillförlitlig.Tredje-eller fjärdehandsuppgifter är inte detsamma som tillförlitliga källor.
    Synd att du skulle gå på detta,det kan ofta vara svårt att skilja på rykte och sanning.

Mekke
    Member

Nej, det var nån som körde en Telia-låst med RebelSIM. Det funkade inte så bra, så han provade uppdatera operatörs-inställningarna. Det funkade fortfarande inte. Så han testade ett vanligt Telenor-SIM, och det funkade, och han hade oxå BB 02.30.03 🙂

steffe
    Member

Är detta förstahandsuppgifter eller är det nåt rykte från nån konstig hemsida?
    Har en känsla av att du inte fått uppgiften direkt från personen ifråga.

Mekke
    Member

@steffe 31417 wrote:

Är detta förstahandsuppgifter eller är det nåt rykte från nån konstig hemsida?
    Har en känsla av att du inte fått uppgiften direkt från personen ifråga.

Det är riktiga uppgifter, som jag fått direkt av en person 🙂 Men det är ju inte säkert att det var operatörs-uppdateringen som gjorde det, men så skulle det vara en cool slump! 😛 För det var direkt efter det som det funkade…

steffe
    Member

Okej,jag tror dig,ville bara vara säker på källan,tror dock att personen har gjort nåt annat än vad denne har sagt till dig.
    Jag kan iofs ha fel,men är du säker på att telefonen inte ursprungligen är köpt olåst?
    Ber om ursäkt för min tveksamhet men det ska helt enkelt inte funka!
    De operatörsinställningar som skickas på detta sätt innehåller vad jag vet inget som har med låsningen att göra.

Mekke
    Member

@steffe 31422 wrote:

Okej,jag tror dig,ville bara vara säker på källan,tror dock att personen har gjort nåt annat än vad denne har sagt till dig.
    Jag kan iofs ha fel,men är du säker på att telefonen inte ursprungligen är köpt olåst?
    Ber om ursäkt för min tveksamhet men det ska helt enkelt inte funka!
    De operatörsinställningar som skickas på detta sätt innehåller vad jag vet inget som har med låsningen att göra.

Nej, det borde inte funka, och som du säger gjorde han nog nått mer… 😉

steffe
    Member

Verkar troligt,men som så många andra gånger när man sitter och testar olika grejer så kan han förståeligt nog inte tala om exakt vad.
    Har själv hackat min PSP ett par gånger,och fått fram saker som jag inte vet hur dom kommit dit.
    Dock funkar den ok,så jag klagar inte!

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.