Det här tillbehöret är inte…. inget inkopplat, ringningen försvinner

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Det här tillbehöret är inte…. inget inkopplat, ringningen försvinner

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

Har en 3GS som jag la in 4.2.1 på. Har fått
    ett litet problem, se bild.
    Ljudet fungerar när jag kollar vilken ringsignal jag har, då hörs det.
    Men jag har ingen volymkontroll och inget ljud i ipod-delen. Ingen ringsignal när någon ringer till mig heller, lite retfullt…

Volymknappen fungerar inte heller. Vad är fel?

Alven73
    Member
    Post count: 31

Exakt samma sak hände mig med. Återställde luren på 2 pc och en mac men samma problem återstod. Testade även att nedgradera men icke, lämnade in på service idag.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Fel på dockkontakten.
    Telefonen har fått för sig att nåt tillbehör för ljud ut är anslutet och skickar all ljud dit.
    Offtast är det nån vattenskada orsak till detta
    Vi pratar om iPhone här, stor kontakt så du behöver inte bada med den för att den ska bli skadad.

r_o_n
    Member

@iPhoneReservdelar.se 83769 wrote:

Fel på dockkontakten.
    Telefonen har fått för sig att nåt tillbehör för ljud ut är anslutet och skickar all ljud dit.
    Offtast är det nån vattenskada orsak till detta
    Vi pratar om iPhone här, stor kontakt så du behöver inte bada med den för att den ska bli skadad.

Där slog du spiken i huvvet, eller vad man säger? Helt rätt, hittade en gammal torr tandborste som jag gick löst med på bottenkontakten. Allt fungerar perfekt igen.
    Så för mig var det nog något skräp istället…

Tack 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det är viktigt att man fixar det gannska fort.
    Problem med dockkontakt har tendens att smitta av sig vidare in i luren och då är det kört

r_o_n
    Member

@iPhoneReservdelar.se 83927 wrote:

Det är viktigt att man fixar det gannska fort.
    Problem med dockkontakt har tendens att smitta av sig vidare in i luren och då är det kört

Men det räcker med rengöring?
    Min funkar som den ska sedan du svarade på min fråga.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det räcker, jag menade bara att skriva dit extra info för andra som upplever samma problem.
    Nu var din uppenbarligen inte sönder utan bara fick kortslutning p.g.a. skräp.
    Så för att klargöra
    Oavsätt modell av iPhone om ni börjar få meddelande om att tilbehör ansluten bla bla när inget är anslutet.
    1. Stäng av telefonen omedelbart
    2. Rengör kontakten
    3. Starta telefonen för att se om rengörningen räckte.
    4. Om inga meddelande kommer upp så är allt grönt
    5. Om du fortfarande får meddelande, stäng av telefonen omedelbart och byt dockkontakten.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.