Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Det ringer men hörluren är död
-
AuthorPosts
-
Okej detta händer titt som tätt och börjar göra mig riktigt förbannad!
1. När jag ibland öppnar min Iphone från sleepmode ser jag att någon ringer.Precis som om den hängt sig efter någon ringt,den hoppar tillbaks till kontakter,den hoppar tillbaks till kontakter efter några sekunder.Men personen ringde flera timmar innan.
2.Ibland ringer det men inget ljud kommer,svarar jag hör jag ingen men folk som ringt mig säger att jag svarat men inget hörs ur deras lur heller
3.Det ringer med hög signal men ingen är där.helt dött.Jag testar sen att ringa tillbaks men ingen ton kommer fram.Jag testar att ringa hem och det ringer men svarar jag är det dött från min iphone
Startar jag om FANSKAPET fungerar det men hur länge?1-2 dagar
Vafan
Finns det något sätt att rensa luren på inställningar? Vill verkligen inte koppla in den till Itunes
Kanske borde kalla den Diephone för jag antar att jag inte är den enda som råkat ut för detta
Återställ den istället så kanske du slipper problemet istället för att störa dig på det? Vad är svårigheten eller problemet med att koppla den med itunes?
Och förresten, inställningarna går att rensa i “inställningar -> allmänt -> återställ”, ett tips till nästa gång är att kolla först i telefonen innan du frågar, så sparar du dig massa tid när du ser att det finns “rensa inställningar” bland de 5 andra alternativen man kan köra i telefonen direkt.
Dock verkar du vara rätt ensam om det där problemet? Aldrig sett någon annan ha ett sådant problem i alla fall. Men lär hur som helst inte vara svårt att lösa. Och går det inte att lösa så lär du få en sprillans ny lur utan tvekan från stället du köpte den ifrån, förutsatt att du har garanti kvar på den.
Hm poängen är att iTunes har en förmåga att bete sig likt ett virus.Kanske missat mina andra trådar om iTunes?
Sen vill jag behålla ALLT vilket gör att jag aldrig kopplar den till iTunes.Och frågar först innan jag gör något dumt.
@thewiruz 43346 wrote:
Hm poängen är att iTunes har en förmåga att bete sig likt ett virus.Kanske missat mina andra trådar om iTunes?
Sen vill jag behålla ALLT vilket gör att jag aldrig kopplar den till iTunes.Och frågar först innan jag gör något dumt.
Hehe, jag kan hålla med till viss del att itunes är skumt och beter sig oftast inte som man själv vill att det ska göra, men har man allt på en och samma dator så är det lätt att få in alla mp3or och videosar igen utan problem, program, spel, inställningar, telefonnummer och sånt är väl de enda som brukar vara kvar annars om man flyttar till en annan dator.
Jag tänkte precis som du i början att jag inte vågar koppla den till itunes då den har en förmåga att göra helt fel saker trots att man klickar i de ena och de andra. Men om man vågar pilla lite och redan har allt på datorn så är mitt tips att våga prova och se vad som händer tills man själv förstår hur varje fiunktion fungerar i itunes, då slipper du tänka att du inte vill koppla in luren till datorn!
Kom på ett annat tips dock, har du kollat i hörlursutgången om det fastnat skit i den? Prova hur som helst att rengöra med en tops, för är det skit där i så kan handsfreen bete sig väldigt konstigt med att svara och lägga på eller att man inte får ljud också osv.
@thewiruz 43346 wrote:
?? Är det inte smart att då ha en säkerhetskopia på din lur i itunes? Återställ luren efter säkerhetskopia och hjälper inte det lämna in på reparation.
Tycker man är verkligen lyckligt lottad med hur bra det funkar att återställa och lägga in en säkerhetskopia, rena deömmen jämfört alla Windows Mobile lurar man har haft där ALLT i princip fick läggas in på nytt.
Tjena
Har samma problem som du har under punkt 2. Köpte min Iphone på Telia i fedruari och den har kukat ur 1gg/ var femte vecka ungefär.
Tänkte det skulle vara bra att lämna in den på lagning innan garantin går ut, men det skulle jag inte gjort… Företaget som lagar Iphones åt telia, Anovo Nordic, skickade ett brev till mig i fredags och påstår att den har en vattenskada som inte täcks av apples garanti. Jag vet att jag inte utsatt den för någon vatten skada, men det kan jag aldrig bevisa och det vet dom allt för väl.
Jag antar att det är något dom säger när dom inte hittar det faktiska felet och vill tjäna lite pengar. Anovo gav mig tre alternativ i sitt brev och dom skulle ha in svaret inom 7 dagar:1. Betala 419kr och få tillbaka telefonen med kvarstående fel
2. Betala 350kr och få den skrotad
3. Betala 3850kr och få en ny Iphone 3G 16GigSnacka om att vara den lilla människan mot det stora företaget… Jag åker till telia idag och slår näven i bordet och ser vad som händer. Sen får jag skicka ett mail till träskallarna på Anovo Nordic
ahhh, inte nämna Anovo här inne!! =/
*reser sig efter att ha legat ned med helkroppskonvulsioner och kräkreflexer…*
Så, nu mår jag bättre igen. Det är många som fått precis samma besked från Anovo och faktum är att fuktsensorn är löjligt känslig och det räcker med spela Ocarinaflöjt en kort stund för att fuktsensorn skall lysa rött. Låg telefonen i fickan på byxorna som hängde två meter utanför duschrummet? Tittade du på ett glas vatten igår emedan du hade telefonen i handen? Tough luck.. 3850:- tack så mycket …=/
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.