Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › detta jä*la iTunes…
-
AuthorPosts
-
Finns det nån vänlig själ som kan lära mig hur man beter sig om man skulle vilja plocka 10 låtar från 10 olika album och sedan lägga dem i iTunes så de hamnar i samma “album”? För mig lägger de sig en och en och det innebär ju att det blir lika i telefonen…
Jag gör så att jag höger klickar på varje låt klickar på “properties” och sen på “details” och sedan ser till så att album och album artist informationen matchar på alla låtar i mappen sedan drar jag mappen till mina itunes album. Finns nog bättre o smidigare sätt o om någon vet hur så tipsa gärna! Jag använder vista btw…
iTunes är helt värdelöst… kan man inte få låtarna som man hade dem på burken? Dvs en katalog med gott och blandat?
Sen när det gäller att föra över musik och bilder så är det helt omöjligt att få det bra. Går ju inte från fler datorer?Mvh Patrik
@boje 37510 wrote:
iTunes är helt värdelöst… kan man inte få låtarna som man hade dem på burken? Dvs en katalog med gott och blandat?
Varför tror du det finns spellistor? 😛 iTunes samlar all din musik på datorn så att du lätt kommer åt det från ett program, sen kan du t.ex. skapa en spellista för den musiken du vill ha på iPhonen och bara synka över den. Då blir ju det som “en katalog med gott och blandat” 😀
@boje 37510 wrote:
Sen när det gäller att föra över musik och bilder så är det helt omöjligt att få det bra. Går ju inte från fler datorer?Mvh Patrik
Nej värdelöst tycker jag inte att det är, är faktisk riktigt förvånad över hur lättanvänt det är, men som alltid så är det riktigt frustrerande när man inte kommer på hur man ska lösa vissa saker när man är nybörjare… Har hittills varit en trogen pc användare men börjar mer och mer dra mig åt mac hållet, trots att jag aldrig ägt eller ens fingrat på en tidigare, allt tack vare min iPhone
Om det är så bra… förklara för mig hur jag för över två bilder från min dator på jobbet till min iPhone?
Jag vill ha dem i en katalog som jag döper själv.Mvh Patrik
@boje 37598 wrote:
Om det är så bra… förklara för mig hur jag för över två bilder från min dator på jobbet till min iPhone?
Jag vill ha dem i en katalog som jag döper själv.Mvh Patrik
du kan skapa en mapp på skrivbordet på datorn och döpa den till nått käckt tex “iPhone temp.”, lägg sedan de bilder du vill ha från datorn till luren där, öppna iTunes, välj din lur, välj fliken bilder, välj sedan vilken mapp du vill synka mot… Nått sånt tror ja borde funka iaf, men ja har haft fel förr
I början tyckte jag iTunes var katastrofalt jobbig men har nu vant mig och tycker t.o.m det är riktigt bra. Precis som när jag skaffade min första Mac för 2 månader sedan så var det udda i början men känns nu riktigt naturligt och rätt att jobba med.
Ha tålamod och lär dig sättet att jobba på med iTunes ( motarbeta inte applikationen som jag gjorde ) det är ett genomtänkt program men kräver ett annorlunda tänkande än det vi är vana vid i windows miljö.
@mekke 37514 wrote:
Varför tror du det finns spellistor? 😛 iTunes samlar all din musik på datorn så att du lätt kommer åt det från ett program, sen kan du t.ex. skapa en spellista för den musiken du vill ha på iPhonen och bara synka över den. Då blir ju det som “en katalog med gott och blandat” 😀
Det är just det du skriver som är det mest korkade “iTunes samlar all din musik på datorn…” man vill kanske själv bestämma var man har dem. Själv har jag ca 700GB mp3 som jag inte vill ha i min iTunes.
Att det inte går att ha mappar är riktigt dåligt. Enklaste sättet att ha sina mp3 sorterade, Har just nu 400 låtar på min iPhone och alla är i en enda röra…
Sorry för OT, men jag söker med en vettig lösning (Apples lösning är inte vettig).
@r_o_n 37817 wrote:
Det är just det du skriver som är det mest korkade “iTunes samlar all din musik på datorn…” man vill kanske själv bestämma var man har dem. Själv har jag ca 700GB mp3 som jag inte vill ha i min iTunes.
Att det inte går att ha mappar är riktigt dåligt. Enklaste sättet att ha sina mp3 sorterade, Har just nu 400 låtar på min iPhone och alla är i en enda röra…
Sorry för OT, men jag söker med en vettig lösning (Apples lösning är inte vettig).
Det jag menade med “iTunes samlar all din musik på datorn” är att var musiken än finns kommer du åt den via iTunes 🙂 Om du inte vill att iTunes ska flytta på din musik så gör den inte det 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.