DFU Funger inte, SNÄLLA HJÄLP MIG

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone DFU Funger inte, SNÄLLA HJÄLP MIG

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Köpte en använd Iphone 3g för någon dag sedan. När man trycker in power knappen så dyker “apple” loggan upp. Efter ca 1 min börjar en vit “laddningsring” att ladda på mitten av skärmen.

Det stora problemet är att min dator inte känner av när min iphone är inkopplad via usb. Varken verktygsfältet (högra nedre hörnan i windows) eller itunes uppfattar att jag har en iphone inkopplad, detta fast att mobilens batteri laddas som den ska via usb kabeln.

Dessa steg har jag försökt med.

1. Iphone är avstängd. Jag kopplar ena sidan av usb-kabel till Iphone, trycker in home knappen och sedan kopplar jag in andra sidan av usb-kabeln. Iphone sätter då igång automatiskt, och efter att jag haft knappen intryckt i ca 10 sekunder så kommer en bild med “itunes” och en usb kabel under loggan. Jag tror att det kallas för “master reset”.

Resultat: Iphone hänger kvar på den bilden men ingen anslutning till windows eller itunes sker.

2. Från föregående bild med itunes loggan så försöker jag att gå in i DFU. Jag trycker in power och home samtidigt, väntar 10 sek(skärmen blir svart på den 7:de sek, men jag fortsätter att hålla kvar båda fingrarna i 3 sekunder till), släpper sedan power knappen och håller kvar home 10 sekunder till. Detta har jag försökt med x antal gånger då jag misstänkte att jag gjorde fel, men efter att tittat på alla dessa youtube videon så måste det vara rätt iallafall.

Resultat: Fortfarande ingen anslutning till windows eller itunes. Skärmen förblir svart med jag får inte upp något meddelande på itunes om att återställa en iphone.

3. har även försökt med denna metod….. Download USBAAPL.SYS driver to recognize iPhone with iTunes | iPhone drivers | Download Apple iPhone Drivers

Resultat: Tyvärr funger det inte för mig.

4. Har installerat tidigare versioner av itunes, 7.7 och lägre versiner testade.

Resultat: Fortfarande inget önskat resultat = (

5. Jag har personligen windows 7. Jag har nu provar med en windows xp och en annan usb kabel. Alla stegen ovan är provade med windows xp.

Resultat: Mitt tålamod börjar pressas.

Resultat som jag vill nå är att itunes ska känna att jag har en iphone inkopplad på DFU.

SNÄLLA, HJÄLP MIG:( ALLA FÖRSLAG ÄR TILL HJÄLP!!!!!!!!!

bozz
    Member
    Post count: 1199

kanske är fullständigt meningslöst, men testa hämta blackweather och se om det kan hitta den :S
    har du testat andra usbhål? annan dator? (lång text..)
    Testa låta den ligga och ladda i datorn hela natten, man vet aldrig

killabeast415
    Member
    Post count: 3

Jag har försökt att altivera den via quickpwn, har även försökt med olika usb ingångar. Nu har jag låtit den ligga hela natten. fortfarande inget resultat.

Kan det vara att självaste mobilens usb ingång är sönder på något sätt. Men då skulle den inte ladda, eller??

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Har du läst lösningarna i denna sida Varningsmeddelanden vid uppdatering och återställning av iPhone och iPod touch, kanske kan lösa ditt problem.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.