DFU och återställt, men låst?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone DFU och återställt, men låst?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 250

Min mobil låste sig helt i början. Kunde inte komma någonvart. Så jag la in den i DFU mode och då hittade itunes den och ¨återställde den. Men nu är det följande problem:

img0001.png

Jag kommer inte ens in i menyn. När jag enligt bilden på mobilen kopplar in den i itunes så händer inget. Står bara att SIM kortet inte känns igen.

Vad gör jag? :S Rädd som fan!

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Hände sa ma för mig någon dag sedan. Finns i annan tråd.
    Men byt usbuttag… det funkade för mig minns inte det andra alternativet men ska kolla om jag hittar tråden.

Här är en tråd om hur man kan göra för du får val ett felmeddelande i itunes oxå?

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4837-kan-ej-aterstaella.html

Allt går att lösa! Var inte rädd…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@nimren 47108 wrote:

Min mobil låste sig helt i början. Kunde inte komma någonvart. Så jag la in den i DFU mode och då hittade itunes den och ¨återställde den. Men nu är det följande problem:

Jag kommer inte ens in i menyn. När jag enligt bilden på mobilen kopplar in den i itunes så händer inget. Står bara att SIM kortet inte känns igen.

Vad gör jag? :S Rädd som fan!

Efter du gjort en återställning, har du aktiverat mobilen med simkortet hos den operatör som telefonen är låst hos?

Eller så får du köra en hacktivation med blackra1n tex, om du inte har simkortet hos den operatör kvar som telefonen är låst till.

Edit: Diggar när folk skriver bra ämnen på tråden *Ironi i detta fall*

snook
    Member
    Post count: 2190

Tänk på Rubriker!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.