DFU problem under jailbreak.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak DFU problem under jailbreak.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 119

Okej så här ligger det till har tidigare haft version 4.1 på min Iphone 3g men bestämde mig idag för att uppdatera den till version 4.2.1 , men nu är problemet så att allt går bra tills jag ska sätta mobilen i DFU läge, telefonen startar inte om i den hastighet som tiden på programmet skriver, men när om den är i DFU läge så står det att den inte hittar någon telefon som är det.

Itunes hittar mobilen i DFU men inte programmen jag testat jailbreaka med(sn0w,Green , redsn0w) någon som vet hur man löser detta?

det är alltså en Iphone 3g jag har med firmware 05.15.04.

Tack i förhand.:)

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Hej. Hoppas det är okej att jag smyger in min DFU fråga här. Tråkigt nog har det inte givits något svar på TS fråga.

Jag har under de 3 åren jag haft iPhone aldrig haft några problem att sätta den i dfu-läge. Me nu när jag skulle jailbreaka min iPhone 3G igen, så var det en omöjlighet att få den i dfu-läge. Den bara startar upp som vanligt.

Jag har testat på både Mac och Pc. Det rör sig om en iPhone 3G med iOS 4.2.1

Någon som har något tips till mig ? Lider utan mitt jailbreak.

extreme67
    Member
    Post count: 17

Jag hänger med i samma tråd om det är ok, enda skillnaden är att jag har en 3gs så jag skulle också vilja ha hjälp med detta.

Mvh Micke

imported_Thian
    Member

Hade varit grymt om någon hade något tips om detta, eller som haft samma problem men lyckats lösa det.

Jag skulle jailbreaka min, lyckades. Men min wifi fungerade inte. Återställde igen, skulle då jailbreaka och slarvade, misslyckades. Sen dess kan jag omöjligt få den i dfu-läge. Hur jag än gör.

Har också testat denna guiden:
    Guide: Sätt iPhone i DFU utan Home/Sleep-knapparna | iPhoneguiden.se

Men jag kan inte lägga in den modifierade ipsw, genom alt/shift-återställning i iTunes. Får upp “programvaran är inte kompatibel” eller något liknande.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@deks 90099 wrote:

Okej så här ligger det till har tidigare haft version 4.1 på min Iphone 3g men bestämde mig idag för att uppdatera den till version 4.2.1 , men nu är problemet så att allt går bra tills jag ska sätta mobilen i DFU läge, telefonen startar inte om i den hastighet som tiden på programmet skriver, men när om den är i DFU läge så står det att den inte hittar någon telefon som är det.

Itunes hittar mobilen i DFU men inte programmen jag testat jailbreaka med(sn0w,Green , redsn0w) någon som vet hur man löser detta?

det är alltså en Iphone 3g jag har med firmware 05.15.04.

Tack i förhand.:)

Att komma i DFU har alltid varit detsamma. Inget som har ändrats där. När du har telefonen avstängd och inkopplad, så gör så här;

AVSTÄNGD OCH INKOPPLAD

1. Håll inne ENDAST powerknappen i 3 sekunder.
    2. Håll inne BÅDE powerknappen och homeknappen i EXAKT 10 sekunder.
    3. Släpp powerknappen och vänta ytterligare 10-15 sekunder.
    4. Nu ska iPhonen poppa upp i datorn, i dfu-mode.

@extreme67 92241 wrote:

Jag hänger med i samma tråd om det är ok, enda skillnaden är att jag har en 3gs så jag skulle också vilja ha hjälp med detta.

Mvh Micke

Att komma i DFU har alltid varit detsamma. Inget som har ändrats där. När du har telefonen avstängd och inkopplad, så gör så här;

AVSTÄNGD OCH INKOPPLAD

@thian 92244 wrote:

Hade varit grymt om någon hade något tips om detta, eller som haft samma problem men lyckats lösa det.

Jag skulle jailbreaka min, lyckades. Men min wifi fungerade inte. Återställde igen, skulle då jailbreaka och slarvade, misslyckades. Sen dess kan jag omöjligt få den i dfu-läge. Hur jag än gör.

Har också testat denna guiden:
    Guide: Sätt iPhone i DFU utan Home/Sleep-knapparna | iPhoneguiden.se

Men jag kan inte lägga in den modifierade ipsw, genom alt/shift-återställning i iTunes. Får upp “programvaran är inte kompatibel” eller något liknande.

AVSTÄNGD OCH INKOPPLAD

F.Ö, strunta i ipsw-filen!

Cophe
    Member
    imported_Thian
    Member

Jag tror inte jag överdriver när jag säger att jag har satt min och andra telefoner i Dfu-läge 100 gånger. Har full koll på hur man går tillväga och har aldrig haft problem med det innan.

Så det är inte hur man sätter en iPhone i Dfu-läge jag undrar. Utan vad som hänt med min lur ?

Har funderat på om det kan vara min home-knapp som inte reagerar riktigt.
    Men jag har ju testat 30-40 gånger att få den i Dfu, så någon gång borde knappen ha reagerat. Den är lite seg ibland, men absolut inte så seg..

Cophe
    Member

@thian 92255 wrote:

Jag tror inte jag överdriver när jag säger att jag har satt min och andra telefoner i Dfu-läge 100 gånger. Har full koll på hur man går tillväga och har aldrig haft problem med det innan.

Så det är inte hur man sätter en iPhone i Dfu-läge jag undrar. Utan vad som hänt med min lur ?

Har funderat på om det kan vara min home-knapp som inte reagerar riktigt.
    Men jag har ju testat 30-40 gånger att få den i Dfu, så någon gång borde knappen ha reagerat. Den är lite seg ibland, men absolut inte så seg..

Okej. Det låter skumt. En iPhone SKA kunna sättas i DFU , no mather what liksom. Fungerar knapparna när du har telefonen igång då?

imported_Thian
    Member

@cophe 92256 wrote:

Okej. Det låter skumt. En iPhone SKA kunna sättas i DFU , no mather what liksom. Fungerar knapparna när du har telefonen igång då?

Ja, sleepknappen fungerar felfritt, men däremot hemknappen kan vara lite seg. Men jag skulle ändå säga att den fungerar 9 av 10 gånger..

Det som händer är att den startar upp som vanligt när jag försöker sätta den i dfu och då låter det onekligen som att hemknappen inte gör sitt..

Testar jag proceduren för dfu utan att ha iPhonen kopplad till datorn beter sig luren normalt ( äpplet dyker upp, för att sedan försvinna under tiden jag håller nere home och sleep ) och de tyder ju på att homeknappen visst fungerar .

Men för att komma i dfuläge ska ju iPhone vara kopplad till datorn.

Och som sagt har jag testat med olika datorer.

Kan inte förstå varför det inte fungerar.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.