Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › DiskAid är inte gratis
-
AuthorPosts
-
Okej, hur arg blir man inte när detta händer!!
Sitter och fixar med lite grejer i min iPhone via DiskAid, och en popup med detta kommer:
Running on trial mode
DiskAid has been running unregistered for 14 days and is now locked in viewing mode only, if you wish to unlock DiskAid to a fully functional state and benefit from personalized email support click on “Buy DiskAid”.
:mad2::mad::eek:
Jag använder DiskAid just för att det är gratis, vill inte behöva köpa nått för att enkelt kunna komma in i iPhonen (dvs utan sftp) 🙁
Va??? okej då kommer mitt strula om några dagar då :/.Tog hem den nya versionen för 3.0 nyligen,Trodde det va ett freeware program.
Går det inte att installera om ?Hittade typ 7 register poster.Ska se om man kan installera om det efter man rensat registret totalt
Det här ser bättre ut om det nu fungerar till OS3.0??Det är opensource
iphonelist – Google Codehär är en annan tror jag.Ser inte likadan ut iaf
Usage – iphonebrowser – iPhoneBrowser Usage and Guidelines – Google CodeHär är något speciellt till Mac
Developer page – Chris Devor – Softpedia
.
.
Downloadlänk http://www.mypodapps.com/iPhone_Browser_Mac/release/iPhoneExplorerAlpha.zip@thewiruz 36894 wrote:
Va??? okej då kommer mitt strula om några dagar då :/.Tog hem den nya versionen för 3.0 nyligen,Trodde det va ett freeware program.
Går det inte att installera om ?Hittade typ 7 register poster.Ska se om man kan installera om det efter man rensat registret totalt
Det här ser bättre ut om det nu fungerar till OS3.0??Det är opensource
iphonelist – Google Codehär är en annan tror jag.Ser inte likadan ut iaf
Usage – iphonebrowser – iPhoneBrowser Usage and Guidelines – Google CodeDom där är ju bra alternativ, om dom nu funkar med 3.0! 🙂
Jaja, jag får väl installera Netatalk så länge och köra med det, för jag har ju Mac 😛
EDIT: Svarade lite sent 😮 Jag ska kolla dom där Mac-alternativen! 😀
EDIT2: Hmm.. Pod2Mac är för att flytta musik från iPhonen till Macen och iPhoneExplorer hade inte root-access 🙁
Åfan synd :/
Men Iphonebrowser fungerade ialla fall till iphone os2,Har Root access!,Dock hade jag PC version,Vet inte om det finns macversion
*EDIT* Japp den nya versionen Iphonebrowser 1.9.1.0 fungerar brutalt bra!!!Finns tillåmed favoriter som jag saknat i Diskaid samt genvägar till Themes,ringsignaler,osv osv!! Rootaccess såklart också:rolleyes:
MEN bara till pc 😮*Edit2*Haha sjukt bra program!!Det finns tillåmed en previewer i ett litet fönster bredvid som funkar på både bilder och kod.Dumpar Diskaid nu!
Du kan inte använda ett program som heter Cyberduck??
Cyberduck | FTP, SFTP, WebDAV, Rackspace Cloud Files & Amazon S3 Browser for Mac OS X |Verkar dock som ett ftp program som man kopplar över Wifi?Är inte helt klar på vad det är
Mekke! Jag kör med phoneview, ett superbra program!
@thewiruz 36897 wrote:
Du kan inte använda ett program som heter Cyberduck??
Cyberduck | FTP, SFTP, WebDAV, Rackspace Cloud Files & Amazon S3 Browser for Mac OS X |Verkar dock som ett ftp program som man kopplar över Wifi?Är inte helt klar på vad det är
Det är ett ftp/sftp program som funkar perfekt, och kan ju då användas både över wifi till iPhonen lr som en ftp-klient, men det är just wifi jag vill slippa 😛 Men tack för tipset iaf! 🙂
EDIT: Jag är trött, tryckte fel, blev visst två poster 😮
iPhonebrowser har en nackdel: Den säkerhetskopierar allt man raderar så man kan inte radera filer som är större än 10MB för att man inte ska behöva sitta och vänta på den.
Så säger någon: “Ja men det kan man välja bort i menyinställningarna”
Så svarar jag: “Fungerar fortfarande inte att slippa säkerhetskopieringen”Jag blev så trött på DiskAid och iPhonebrowser att jag åkte tillbaka i tiden och fixade SSH via wifi till mobilen. Jag har 2 antenner i datorn så jag kan använda en för att skapa ett p2p-nätverk till mobilen.
iPhonelist verkar lovande men jag har bara 2 usb-anslutningar så jag har blivit så bekväm med att ha mobilen laddandes på mitt rum och datorn 1 rum bort och fortfarande kan jag lägga in filer utan att anstränga mig.
@mossarelli 36913 wrote:
Jag blev så trött på DiskAid och iPhonebrowser att jag åkte tillbaka i tiden och fixade SSH via wifi till mobilen. Jag har 2 antenner i datorn så jag kan använda en för att skapa ett p2p-nätverk till mobilen.
samma här fast SSH genom USB 😉
Jaa antligen ett alternativ till snåla diskaid 😛 Letat men inte hittat tackar 😀
fan ja upptäckte detta idag också. Man blir ju fan putt. Men ska nu testa ett av ovanstående rekommenderade progam så blir de nog bra =)
EDIT: öppnade just iphonebrowser. Inte bara att gränssnittet var schysst, det var ju minst 5 gånger snabbare än diskaid att öppna mappar. Satan vad diskaid skulle ladda varje gång man klicka på en mapp. Här gick de undan i iphonebrowser! Grymt =D
EDIT2: schysst med backup. Hade diskaid det? Förövrigt, det ser väldigt annorlunda ut. Om jag går in på root/private/var/mobile så ser jag bara en fil när ja klickar på sistnämnda mappen i stora rutan, men alla undermappan ser ja i långsmala rutan till vänster där du guidar dig fram. Icke så i diskaid. Ska de vara så?
kör på iPhoneBrowser, den är bäst 🙂
@pear 38739 wrote:
fan ja upptäckte detta idag också. Man blir ju fan putt. Men ska nu testa ett av ovanstående rekommenderade progam så blir de nog bra =)
EDIT: öppnade just iphonebrowser. Inte bara att gränssnittet var schysst, det var ju minst 5 gånger snabbare än diskaid att öppna mappar. Satan vad diskaid skulle ladda varje gång man klicka på en mapp. Här gick de undan i iphonebrowser! Grymt =D
EDIT2: schysst med backup. Hade diskaid det? Förövrigt, det ser väldigt annorlunda ut. Om jag går in på root/private/var/mobile så ser jag bara en fil när ja klickar på sistnämnda mappen i stora rutan, men alla undermappan ser ja i långsmala rutan till vänster där du guidar dig fram. Icke så i diskaid. Ska de vara så?
iPhonebrowsers mappar syns bara i trädet till vänster, höger är bara för filer. Men jag tror du kan ställa om det i inställninga.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.