Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › DiskAid
-
AuthorPosts
-
Hej!!
Det ska finnas ett prog som heter DiskAid eller nått?
Var hittar jag det? Finns inte i Cydia!Hmm… det finns andra alternativ än Cydia, App Store exempelvis…
Efter en snabb sökning på google fann jag följande sida (det första resultatet som kom upp):
DiskAid – USB Flash Drive for iPhone & iPod Touch. Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch.Kollar man på den sidan i ca 3 sekunder ser man att de har ett program på App Store som heter FileAid
Men du kanske var ute efter något helt annat? Är det ett program som verkligen heter DiskAid och ska finnas till Cydia så ber jag så hemskt mkt om ursäkt, det är möjligt att det finns… Får jag bara fråga varför du inte testade att söka på t.ex google innan.
För din del så måste det väl gå snabbare än att gå in här och skapa ett inlägg? Bara nyfiken :confused:Ok tack
Jag var mest ute efter att byta signal på mitt email..Den hörs ju knappt!
Var nån som skrev på forumet att man kunde använda sig av DiskAid och testade det precis men jag kommer inte åt Rootfoldern för det står att min iphone måste vara jailad. Och det är den men den är inte upplåst så det är nog därför?Jag visste inte att det var ett pc-progg…Men nu fattade jag det
Diskaid 3.1 suger när man ska till root så säger programmet till “sorry you need to have a jailbroken device to view the root partition” va händer den e jailbreakad med Blackra1n
Har man jaibreakad med Blackra1n så behöver man en patch för att kunna använda sig av Diskaid eller andra browser program. Patchen heter afc2add och finns att hämta i Cydia.
Jag skulle nog rekommendera ifunbox istället för diskaid, den är myckt snabbare och har mera funktioner. i-FunBox | File Manager and Hi-Speed Transfer Tool for iPhone and iPhone 3G (iFunBox Download Page)
okay tack hittade felet som man kan rätta till också 🙂
How to Fix DiskAid or iPhone Browser Issue After Blackra1n Jailbreak | The iPhone Blog by Simon -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.