Diskaid/iPhonebrowser/i-funbox error

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Diskaid/iPhonebrowser/i-funbox error

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 517

Jag försöker koppla upp mig och fixa & trixa i root mappen på iPhonen och för det behöver man tex. Diskaid. Problemet är bara att när jag startar diskaid så får jag följande fel meddelande “iTunesMobileDevice.dll is missing, install iTunes to fix it” Men grejen är att jag har iTunes installerat på min dator, har tilloch med laddat ner en äldre version för att se om de va felet. men icke. Någon som har en smart lösning på mitt problem?

hampfred
    Member

Ingen som kan svara?! det är ganska akut och skulle behöva all information jag kan få! har testat att “replaca” filen också. men funkar inte, inte att jaila om den heller.. Kom igen nu killar!!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Läs FAQn och avinstallera nuvarande version enligt instruktionen. Håll inte på och installera gamla versioner, det f*ckar bara upp ännu mer.

hampfred
    Member

fungerar fortfarande inte. Blir fan tokig, så sjukt irriterande. Kan inte fixa massa sköna inställningar nu.. MORR

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om det är akut och du har tillgång till ett wifi så kan du alltid ssh:a in i mobilen.

Det räcker att du har openssh i iPhone via Cydia och sen WINSCP till en windows dator.

Sen kopplar du upp båda enheterna på samma wifi och anger iPhonens ip så kommer du in lätt.

afc2add i cydia kan du pröva men jag gissar på att du redan har den.

Kör programmen i adminläge.

Tråkigt att alla 3 programmen strular.

Edit:

Kontrollpanelen > Administratörsverktyg > Tjänster

Leta upp alla Applerelaterade tjänster.

2x-klicka på dem och välj Starta i panelen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.