Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Display spräckt. Jippie…
-
AuthorPosts
-
Nu ska ni få höra…
Skulle öppna min iphone och ta bort dammet som hamnat innanför displayglaset. Jo, vad tror ni man lyckas med? Jag spräckte hela displayen, alltså inte glaset, utan displayen…. Vad fan ska man göra nu? Drulleförsäkring? Anovo kommer inte på fråga… :eek::eek:
@halle 23549 wrote:
Nu ska ni få höra…
Skulle öppna min iphone och ta bort dammet som hamnat innanför displayglaset. Jo, vad tror ni man lyckas med? Jag spräckte hela displayen, alltså inte glaset, utan displayen…. Vad fan ska man göra nu? Drulleförsäkring? Anovo kommer inte på fråga… :eek::eek:
du får väll köpa en ny display!!! kan du göra på Mobiltillbehör, iPod, foto, video, PDA, batterier, skal, minneskort
hur lyckades du med det? så man inte gör samma sak menar jag 🙂mvh
@halle 23549 wrote:
Nu ska ni få höra…
du får väll köpa en ny display!!! kan du göra på Mobiltillbehör, iPod, foto, video, PDA, batterier, skal, minneskort
hur lyckades du med det? så man inte gör samma sak menar jag 🙂mvh
Det hände när jag skulle “bända” loss själva displayen från displayglaset. Ändå gjorde jag det mycket försiktigt, precis som det beskrivs på youtube…
Det är en sladd, nr 3, som är helt omöjlig att få dit ordentligt efter att man tagit loss den… Tror jag köper en ny iphone istället. En vit.
Vill varna alla för att försöka sig på detta själv, det är betydligt svårare än det ser ut. Ändå var behandlade jag den extremt försiktigt.
Det hände när jag skulle “bända” loss själva displayen från displayglaset. Ändå gjorde jag det mycket försiktigt, precis som det beskrivs på youtube…
Det är en sladd, nr 3, som är helt omöjlig att få dit ordentligt efter att man tagit loss den… Tror jag köper en ny iphone istället. En vit.
Vill varna alla för att försöka sig på detta själv, det är betydligt svårare än det ser ut. Ändå var behandlade jag den extremt försiktigt.
jag skulle aldrig våga öppna min iPhone, hellre låta dammet vara kvar eller lämna, skulle nog ha kostat dig mindre^^
jag skulle aldrig våga öppna min iPhone, hellre låta dammet vara kvar eller lämna, skulle nog ha kostat dig mindre^^
jadu nu vill väl antagligen anovo inte ha den.
Men varför skulle du inte och förstöra det på det viset? Du måste väl förstå att det nästan ska vara kliniskt rent för du ska kunna rengöra en försluten produkt. Det är ingenting man bara sopar rent med disktrasan 😛
jadu nu vill väl antagligen anovo inte ha den.
Men varför skulle du inte och förstöra det på det viset? Du måste väl förstå att det nästan ska vara kliniskt rent för du ska kunna rengöra en försluten produkt. Det är ingenting man bara sopar rent med disktrasan 😛
Att börja pilla själv är tydligen inte så lyckat.Hade nog varit bättre att lämna in den direkt.
Misstänker att det nog är smidigare att köpa nytt i detta fallet.Att börja pilla själv är tydligen inte så lyckat.Hade nog varit bättre att lämna in den direkt.
Misstänker att det nog är smidigare att köpa nytt i detta fallet.Är apparaten inte tät är det en tillverkningsfel och då hade jag gått till telia och låtit den fixa det hela. Klart man inte ska behöva leva med damm innanför displayn eller nått sånt irriterande, men att börja bända hade jag aldrig vågat 😛
Är apparaten inte tät är det en tillverkningsfel och då hade jag gått till telia och låtit den fixa det hela. Klart man inte ska behöva leva med damm innanför displayn eller nått sånt irriterande, men att börja bända hade jag aldrig vågat 😛
Reparera vattenskadad mobiltelefon och byta display på mobiltelefon – Mumien i Göteborg
Alltså 1.390:_ för ny display på iPhone 3 låter överkomligt tycker jag.
Blir ju en hel del billigare än att köpa en ny.
Reparera vattenskadad mobiltelefon och byta display på mobiltelefon – Mumien i Göteborg
Alltså 1.390:_ för ny display på iPhone 3 låter överkomligt tycker jag.
Blir ju en hel del billigare än att köpa en ny.
@Parts4ipods.com 39406 wrote:
*Massa egenreklam*
Finns det inga regler för reklam på detta forum! Blir så trött på sådana firmor. Vill du synas betala en banner som andra firmor!
Tycker snyd om de som tittar på YouTube där allt ser så lätt ut. Att köpa delar och titta (lita) på YouTube videos är ett bra recept på att misslyckas – även om man lyckas så ska folk veta att t ex de metoder som används där för att öppna är FELAKTIGA. De skadar packning garanterat och då blir den ännu mer otät i framtiden. Önskar starkt att folk som misslyckats hade postat sina videos på YouTube.. det hade varit många fler än de som faktist lyckas med sina oproffsiga (fast presenterade som proffsiga) metoder.
När det gäller damm i iPhone har jag för mig att det diskuterades i en annan tråd men drar lite ändå från erfarenhet.
En rengöring av en telefon som har varit i fickludd i typ 1 år är nog inte så dumt – det kan sitta damm bakom switchar och annat som i värsta fall kan betyda att de slutar fungera, går i sönder och de måste bytas.
Skulle säga att typ 300 kr för rengöring på en iPhone 3G och 1300 kr inkl moms för en display byte inkl delar kan anses vara rättvist och rymligt – bäst är att först göra det första så man slipper det andra.
Håller med om reklam förbud i trådarna, även om jag har anknytning till en verksamhet så är jag försiktig att inte använda trådarna till reklam. Att lämna info, råd och förslag är inte reklam i sig. Däremot blir vi naturligtvis glada över att vi kan få en kund här och där genom ett forum.
Många ställen som säljer reservdelar fullt ut luras genom att sälja dem till folk. Många delar de säljer går inte att installera utan andra delar eller dyra eller ovanliga verktyg. När det gäller de ställen som säljer “displayglas” eller “Replacement Outer LCD Screen Lens Glass for iPhone 3G” som ovanstende kallar det, så är det snudd på bedrägeri, det går INTE överhuvudtaget att använda den ALDRIG. Att då ta pengar från folk för en del de mycket väl (bör) veta inte går att använda är fruktansvärt och skamligt.
Hör av dig om du vill ha hjälp att få en ny display insatt på rätt sätt, utan damm, och med nr 3 kabel ordentlig fastsätt. Tror vi ska skapa en sympati-rabatt – 🙂 (vissa dagar känns det precis tvärtom dock)
Peace!
iPhoneFix.se
Haha, denna tråden börjar bli som en Metrotidning, fylld av reklam 🙂
Ok, Halle och alla andra som vill böja loss displayen:
Efter att ni skruvat av skruvarna till LCD:n så ska ni lägga allt på ett bord, och sen böja loss ramen runt om LCD:n. Till slut lossnar LCD:n och landar på bordet, alternativt så låter man LCD:n vara uppåt och glaset ner mot bordet. Ska man ta i LCD:n med fingrar eller verktyg så ska du inte dra eller trycka den på den stora flata ytan för LCD knäcks lättare än displayglaset. Du ska dra LCD:n mot eller från dig för att den ska lossna från ramen.Stackare, tack för att du visar oss.
@jompao 39429 wrote:
Finns det inga regler för reklam på detta forum! Blir så trött på sådana firmor. Vill du synas betala en banner som andra firmor!
Den användaren är nu bannad. Vi har regler för egenreklam men tydligen har inte denna användaren läst dessa efter ett flertal varvningar och har därmed blivit avstängd.
Det är enkelt att öppna iphonen, allt ni behöver är en liten skruvmejsel, helst stjärnmejsel och en sugpropp från typ handdukshålaren i badrumet.
Skruv upp de nedersta två skruvarna och fäst sugproppen ovanför homeknappen och dra försiktigt upp skärmen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.