Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Diverse frågor om iPhone 4
-
AuthorPosts
-
Hej åter igen, många frågor att få besvarade med en ny telefon 😛 .. jag kommer att posta alla mina framtida frågor här i i fortsättningen så jag slipper skapa en ny tråd varje gång jag ska fråga något, här kommer några frågor:
1. När jag skriver ex. ett sms och skriver ordet Tjena i början av ett sms så blir det underlinat med röd färg, det borde väl betyda att det inte finns något sådant ord i ordlistan, men hur lägger jag dit det ordet, kan man som i den Sony Ericssonen som jag hade innan, smidigt lägga till egna ord i ordlistan ?
2. Kan man inte skapa egna mappar i Bilder så att man kan organisera dom i olika album så som Födelsedagar, Utflykter etc ? Och vissa gånger så tar man ju många bilder på en födelsedag, då vill jag ex. kunna skapa en mapp som heter ex. Svens Födelsedag 2010, dåligt om det inte går att göra tycker jag :/
Tacksam för svar
Henrik Andersson1) Vet Ej
2) Enklast som jag vet är att kopiera dom till datorn och genom iTunes > Bilder > Synkronisera rätt album och sådant. Du måste ha bilderna på datorn för att skapa album på telefonen. (lite knäppt men så vill Apple att man gör).
Jag har en Mac dator och via iPhoto/Aperture (bildbehandlingsprogram) går det att synkronisera Album, Händelser, Platser och Ansikten,
När jag hade PC så var det endast en mapp. Oftast den “Mina Bilder” och sedan vilka mappar. inte så mycket till inställningar där.Däremot kan du inte skapa mappar genom telefonen (Jailbrake kanske gör detta möjligt men kanske inte aktuellt för dig).
hugorosenlund: Tackar för svaren, ang. det med jailbreak så har jag ju funderat på det och ställt lite frågor i denna tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/8882-flash-player-iphone.html#post73573 om just jailbreak, sådant jag bara måste veta innan jag gör det.
1.) Du kan lägga till ordet i ordlistan genom att gå in i inställningar > Allmänt > Tangentbord > Egen Ordlista.
iPhonen lägger inte till ordet själv som den gjorde förr utan rödstreckar slangord.
@mossarelli 73635 wrote:
1.) Du kan lägga till ordet i ordlistan genom att gå in i inställningar > Allmänt > Tangentbord > Egen Ordlista.
iPhonen lägger inte till ordet själv som den gjorde förr utan rödstreckar slangord.
Nope finns inget som heter Egen Ordlista där inne tyvärr 🙁
Har du svenskt tangentbord?
Den heter redigera egen ordlista. ska ligga längst ner. Har du inte den så skulle du nästan återställt och kollat.
@mossarelli 73669 wrote:
Har du svenskt tangentbord?
Den heter redigera egen ordlista. ska ligga längst ner. Har du inte den så skulle du nästan återställt och kollat.
Ja jag har svenskt tngtbord, men jag har precis gjort en återställning av andra skäl och det finns inte där ?
Hittar inte heller och har återställt senast igår…
får nog säga som resten, inte här heller
Så här ska det se ut:
@mossarelli 73698 wrote:
Så här ska det se ut:
okej :S , jag har inte Redigera egen ordlista… på mina inställningar inne i tangentbordet :S
Har inte det heller (3GS ios4.0)
VAFAN ÄR DU MOSSA?!?!?!?!? VARFÖR HAR DU MASSA HEMLIGHETER????
Vore kul att veta hur man kan lägga till “najs” så att den inte skriver bajs…
Känns ju lite som hans är jailad, och då är det säkert nån extra grej som han laddat ner, omedvetet maybe..
@Mr EmCom 75028 wrote:
Känns ju lite som hans är jailad, och då är det säkert nån extra grej som han laddat ner, omedvetet maybe..
Klart den är jailad.. Men de vore intressant hur han gjort. Jailad eller ojailad
@mossarelli 75050 wrote:
Nu orkar jag inte släpa fram min 3G men jag är 90% säker på att jag hade den innan också.
Kan ni inte testa aktivera fler tangentbord och stava fel på många ord eller något?
Faktiskt provat. Hittade ingen cydia don. Kan dock bero på att jag saknar just den repon…
låter inte så standard då bara du verkar ha turen att ha det
min i4 har inte de iaf -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.